آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و استعداهای درخشان

شیراز (پانا) - کارشناس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: امسال آزمون ورودی تیزهوشان وجود دارد و بر طبق بخشنامه مرکز ملی استعدادهای درخشان از 14 اردیبهشت دانش آموزان میتوانند برای شرکت در این آزمون ثبت نام کنند.

کد مطلب: ۹۱۲۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و استعداهای درخشان

یونس غلامی در گفت‌وگو با پانا محتوای و ملاک آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان را هوش ، استعداد و خلاقیت دانست و افزود: تاریخ برگزاری این امتحان در 30 خرداد خواهد بود و برای کسانی که در پایه ششم هستند دروس پایه پنجم و ششم منابع آزمون است.

او تاکید کرد: سوالات این آزمون از محتوای کتب درسی نیست و استعداد تحصیلی مدنظر نخواهد بود و ملاک اصلی هوش و استعداد دانش آموز خواهد بود.

او ادامه داد: در استان فارس 34 مدرسه استعداد درخشان وجود دارد که حدود 7هزار دانش آموز را در خود جای داده است.

مسوول طرح شهاب در استان فارس در خصوص این برنامه بیان داشت: طرح شهاب، مهمترین طرح ملی آموزش و پرورش برای شناسایی هوش و استعداد برتر و هدایت آنهاست که در استان فارس 118هزار و 500 دانش آموز در 32 منطقه تحت پوشش قرار دارند.

یونس غلامی در خصوص برنامه ملی شهاب افزود: هدف آن شناسایی استعدادهای برتر هست که از پایه چهارم تا پایه دوازدهم مدنظر است، پس فلسفه اصلی این طرح جدا نکردن دانش‌آموزان نیست و دانش‌آموزان در یک نگاه تلفیقی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار