اعلام ضوابط و شرایط ثبت‌نام و محتوای آزمون‌های ورودی مراکز استعدادهای درخشان

شیراز (پانا) - رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس زمان ثبت‌نام، برگزاری آزمون و نیز مواد امتحان ورودی مدارس تیزهوشان را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اعلام ضوابط و شرایط ثبت‌نام و محتوای آزمون‌های ورودی مراکز استعدادهای درخشان

امیر شیرازی نژاد گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون‌های ورودی، از طریق سامانه ثبت نام به نشانی azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان گرفته است.
رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس گفت: ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه شنبه ١۶ فروردین ماه تا روز پنج‌شنبه ٢۵ ماه یاد شده از طریق سامانه ثبت نام به نشانی azmoon.medu.ir انجام می‌شود.
شیرازی نژاد ادامه داد: تمامی فرآیند ثبت‌نام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل داوطلبان ملزم به ارائه رمز همگام به دانش‌آموزان هستند و دانش‌آموزان اتباع خارجی می‌توانند از کد اتباع استفاده کنند.
وی گفت: گواهی اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ و کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از شرایط اصلی ثبت نام در آزمون سمپاد پایه هفتم باشد.
رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس گفت: برای ثبت نام در آزمون پایه دهم، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در پایه نهم در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و داشتن حداقل معدل کل سالانه ۱۹ در پایه هشتم خرداد ماه سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ الزامی است.
شیرازی نژاد به محتوای آزمون های ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان نیز اشاره کرد و گفت: در آزمون پایه هفتم سؤالات به شیوه چهار گزینه ای، به منظور سنجش هوش، استعداد و خلاقیت دانش آموزان توسط متخصصان و کارشناسان این حوزه طراحی می‌شود.
وی گفت: در هر یک از سؤالات، فقط یکی از گزینه ها که در مقایسه با سایر گزینه ها انتخاب مناسب تری است، به عنوان پاسخ صحیح آن سؤال در نظر گرفته می‌شود و به ازای هر پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط یک نمره منفی برای داوطلب در نظر گرفته می شود.
رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس گفت: برای سؤالات بدون پاسخ، نمره ای منظور نخواهد شد و چنانچه داوطلب در سؤالی بیش از یک گزینه را علامت زده باشد یک نمره منفی برای او منظور خواهد شد.
وی گفت: محتوای آزمون پایه دهم مشتمل بر دو دسته سؤالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است و ۵٠ درصد امتیاز آزمون مربوط به سؤالات استعداد تحلیلی و ۵٠ درصد آن مربوط به سؤالات استعداد تحصیلی است و امتیاز آزمون، از طریق وزن دهی به نمره کل استعداد تحلیلی و تحصیلی به نسبت ۵۰ و ۵٠ درصد محاسبه می شود.
شیرازی نژاد زمان برپایی آزمون ورودی پایه هفتم رأس ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه مورخ ٢۶ خرداد ماه و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم را رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه مورخ ٢٧ خرداد ۱۴۰۱ اعلام کرد و یادآور شد: در صورت بروز مشکلات ناشی از همه گیری بیماری کرونا این تاریخ به صلاحدید ستاد ملی مبارزه با کرونا قابل تغییر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار