رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی: طرح ویژه برنامه مدرسه از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است

مدرسه محوری باید به معنی واقعی کلمه تحقق یابد

تبریز(پانا) - معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدرسه محوری یکی از اقدامات شجاعانه وزیر محترم آموزش و پرورش است و معتقد است که باید به معنی واقعی کلمه تحقق یابد.

کد مطلب: ۹۱۱۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی: طرح ویژه برنامه مدرسه از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است

حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم در گردهمایی شورای معاونین اداره کل، روسا و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در باشگاه فرهنگیان با بیان این که مدرسه محوری از رویکردهای اصلی وزارت اموزش و پرورش است، گفت: مدرسه به عنوان محیط آموزش و پرورش هم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و هم در مبانی علمی و دینی مورد توجه ویژه است.

وی ادامه داد: هر چه محیط مدرسه که فرزندان ما ما در آن محیط بزرگ می شوند سازمان یافته، فکور و هوشمند باشد کودکان و نوجوانان بهتر رشد می کنند و درست تربیت می شوند.

معاون وزیر افزود: مدرسه محور تمامی فعالیت های آموزش و پرورش است و این که ما چه قدر به این موضوع اهمیت می دهیم، مهم است.

ذوعلم اضافه کرد: مدیر مدرسه باید از شان لازم برخوردار باشدو دارای اختیاراتی نیز باشد و وقتی که به فردی مسئولیت مدیریت مدسه را می دهیم باید از او حمایت و پشیبانی کنیم و البته منظور از پشتیبانی فقط از نظر مالی نیست بلکه باید او را نظر فکری و علمی حمایت کرد ئ برای او مشاور خوبی بود و اورا در حل مشکلات مدرسه یاری کرد.

وی بیان کرد: وجود آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان حتی در بین درصدی کمی ازآن ها نیز مهم است و باید به آن توجه شود و باید به این مسایل حساس بود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این که دانش آموزی نمره خوب بگیرد برای آموزش و پرورش کافی نیست بلکه باید دید در پس ذهن او چه می گذرد پس برای مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان باید توانمندی ان ها را افزایش دهیم که این جز از طریق توجه به مدارس میسر نمی شود.

ذوعلم افزود: تشکل های دانش آموزی از عوامل مهم در تربیت و اصلاح دانش آموزان هستند و در این امر می توانند ما را گمک کنند.

وی در ادامه به توجه ویژه به طرح بوم ( برنامه ویژه مدارس) در مدارس تاکید کرد و گفت: برای اجرای این طرح در سطح مقطع ابتدایی و متوسطه دختران وپسران 4 جلد کتاب به همت سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش تدوین شده است.

معاون ویز بیان کرد: در تابستان امسال دوره آموزشی طرح بوم برای برخی مدیران مدارس برگزار می شود تا این مدیران سایر مدیران را در استان های خود آموزش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار