رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:تئوری علامه شهید مطهری عنصر محوری دستگاه تعلیم و تربیت است

تبریز ( پانا ) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور در آیین زنگ سپاس معلم آذربایجان شرقی تاکید کرد تئوری علامه شهید مطهری درباره جایگاه تفکر عنصر محوری دستگاه تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۹۱۱۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:تئوری علامه شهید مطهری عنصر محوری دستگاه تعلیم و تربیت است

حجت‌الاسلام علی ذوعلم در مراسم زنگ سپاس مدارس استان آذربایجان شرقی گفت: « پیشرفت جامعه با تقویت تفکر و برانگیختن فطرت پاک انسان‌ها میسر خواهد بود و رسالت آموزش وپرورش در این امر مهم بی بدیل است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطرنشان شد: «امام خمینی (ره) قبل از حرکت سیاسی و اجتماعی علیه رژیم منفور شاه تحول عمیقی در افکار عمومی مبنی بر عقلانیت، بصیرت و فطرت پاک انسان در بطن جامعه ایران ایجاد کرد».

وی تصریح کرد: « رهبری ما یک رهبری معلم‌گونه بود و به جامعه درس داد و تفکر انقلابی و بصیرت عمیق در جامعه ما از دهه 20 شکل گرفت و توسط شاگردان امام اشاعه پیدا کرد تا انقلاب شکل گرفت».

ذوعلم تاکید کرد: « اینکه دشمنان کشور علارغم مجهز به تمامی ابزارها نمی توانند انقلاب را از پا در بیاورند به خاطر اینکه برخاسته از فکر ناب محمدی است و اسوه‌های بزرگ عقلانیت یعنی امام حسین(ع) الگوی مردم بوده است».

وی با اشاره به تئوری علامه مطهری مبنی بر اینکه در عرصه تعلیم و تربیت چیزی که محور اساسی است، تفکر است، افزود: « در علم و پژوهش همواره تفکر عنصر محوری بوده و ما انسان ها از کودکی نعمت خدادای عقلانیت را داریم و برای اینکه نوجوان بتواند این عنصر را شکوفا کند راهی جز نشستن در مکتب معلم را ندارد».

به گفته رئیس سازمان پژوهش کشور در صورتی آموزش و پرورش می تواند جایگاه خود را پیدا کند که همه با استفاده از ارزش‌‌های اسلام در خدمت آموزش باشیم و مشارکت جامعه در تعلیم و تربیت در تمام سطوح می‌تواند مصداق باشد و نگاه عمیق معنوی، اخلاقی و علمی به دانش آموزان منتقل شود».

آیین آغاز برنامه‌های هفته معلم همزمان در مدارس استان و به صورت نمادین در هنرستان دکتر اکبریه ناحیه پنج تبریز با حضور معاون وزیر، استاندار و مدیرکل آموزش وپرورش و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار