تربیت ژنرال‌های فرهنگی؛ راهکاری برای انتقال معارف

سمنان (پانا) - عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی، تربیت ژنرال‌های فرهنگی را راهکاری برای انتقال بسیاری از معارف به جامعه دانست و تأکید کرد: فعالان این بخش صرفاً نباید سیاهی‌لشکر باشند.

کد مطلب: ۹۱۱۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تربیت ژنرال‌های فرهنگی؛ راهکاری برای انتقال معارف

مهدی جمشیدی، در نشستی که با حضور شماری از جوانان انقلابی سمنان و با محوریت تبیین ضرورت وحدت نیروهای انقلابی و نقش آن‌ها در گام دوم انقلاب در آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) سمنان برگزار شد، با اشاره به نقش خطیر روشنگری جریان انقلاب در تفهیم بسیاری از مشکلات جامعه و لزوم استفاده از ظرفیت گفتمان‌سازی اظهار کرد: در برهه کنونی و در میدان مبارزه باید امام راحل را الگو قرار داد و هرگز عقب ننشست و این حرکت نیازمند القا نیست؛ بلکه باید از درون بجوشد.

وی با بیان اینکه برای دفاع از انقلاب باید افکار سکولار که عامل بسیاری از مشکلات بوده نقد شود، تصریح کرد: مدیران باید نقد شوند تا مشکلات آنان پای نظام نوشته نشود.

عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه جریان ضد انقلاب چهار تاکتیک رو به جلو برای رسیدن به مقاصد خود در نظر گرفته است، ادامه داد: سیاه‌نمایی مطلق، استراتژی «ما نبودیم»، نسبت دادن مشکلات به نیروهای انقلابی و سرگرم کردن مردم به مشکلات و مسائل فرهنگی از استراتژی غیرانقلابیان برای رسیدن به مقاصد خود است.

جمشیدی با بیان اینکه باید افکار عمومی در جریان این سیاست‌ها قرار گیرد، ادامه داد: کلید رفع مشکلات در دست خودمان است؛ باید در سطح جامعه تحول ایجاد کنیم و جوانان در این زمینه نقش‌آفرین هستند.

وی با بیان اینکه رهبری الگویی را برای پیشرفت و رفع مشکلات ترسیم کردند، اظهار داشت: باید فضای جامعه به سمت اجرایی شدن این سیاست پیش برود تا مشکلات رفع شود.

عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی، موضع‌گیری مردم برابر برخی کاستی‌ها و اعمال برخی سیاست‌های غلط را امری ضروری دانست و تأکید کرد: باید با رفتارهایی چون غیرسیاسی جلوه دادن مساجد و ایجاد محدودیت در دانشگاه برای قشر انقلابی برخورد کرد؛ چراکه سکوت موجب تثبیت سیاست غلط می‌شود.

جمشیدی با اشاره به تبعات برجام و مشکلاتی که به‌واسطه آن متوجه مردم و کشور شد، اظهار کرد: اتکا به برجام، اقتصاد کشور را فلج کرد و مردم باید بدانند ریشه مشکلات از کجاست.

وی با اشاره به اینکه در ماجرای برجام به مردم گفته نشد چه دیالوگ انتخاباتی پشت ماجراست، ادامه داد: با توسل به قدرت تحلیل، انسان فریب نمی‌خورد و تحت تأثیر القائات قرار نخواهد گرفت؛ بنابراین باید گفتمان‌سازی و روشنگری را ملاک قرار داد تا حرف حق مستقر شود.

عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اظهارات برخی درباره دخالت رهبری در مشکلات به وجود آمده در کشور بیان کرد: مقام معظم رهبری طبق سیره امام راحل، وظیفه تنظیم سیاست‌های کلی را بر عهده دارند و در اجرا دخالتی نمی‌کنند.

جمشیدی به ضرورت تفهیم علل مشکلات و نقش خطیر فعالان فکری در این زمینه اشاره و تصریح کرد: باید معارف به بدنه جامعه منتقل و با فساد مبارزه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار