مهراله رخشانی مهر: حدود هزار و ۴۰۰ مدرسه در استان های سیل زده آسیب دیدند

هفته آینده کلنگ زنی مدارس سیل زده را خواهیم داشت

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور می گوید که حدود هزار و ۴۰۰ مدارس در این سیل آسیب دیدند و از این تعداد دسته ای از مدارس آسیب جزیی داشتند و به چرخه آموزش برگشتند، دسته ای دیگر مدارسی بودند که تعمیرات اساسی لازم دارند و دسته ای دیگر مدارسی هستند که جز ۳۰ درصد مدارس تخریبی بودند و به دلیل کمبود فضای آموزشی از آنان استفاده می شد تعداد مدارس تخریبی ۲۱۰ مدرسه هستند.

کد مطلب: ۹۱۱۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مهراله رخشانی مهر: حدود هزار و ۴۰۰ مدرسه در استان های سیل زده آسیب دیدند

مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم گرامیداشت مقام معلم و هفته بسیج فرهنگیان درباره سیل به وجود آمده در برخی استان های کشور گفت: مبحثی که کشور ایران را در پدید آمدن برخی آسیب ها نسبت به سایر کشورها متمایز می کند مدیریت بحران و مدیریت حین بحران است بنابراین باید در مکان سنجی مناسب برای قرار گرفتن منازل و اماکن عمومی دقت کنیم.

او ادامه داد: هیچ مدارسی در سیل اخیر واژگون نشد و خرابی ها در دیوارهای محوطه مدارس بود اما حجم گل و لای وارده به مدارس زیاد و نیمکت ها در برخی مدارس زیر آب رفته بود.

رخشانی مهر افزود: حدود هزار و ۴۰۰ مدارس در این سیل آسیب دیدند و از این تعداد دسته ای از مدارس آسیب جزیی داشتند و به چرخه آموزش برگشتند، دسته ای دیگر مدارسی بودند که تعمیرات اساسی لازم دارند و دسته ای دیگر مدارسی هستند که جز ۳۰ درصد مدارس تخریبی بودند و به دلیل کمبود فضای آموزشی از آنان استفاده می شد تعداد مدارس تخریبی ۲۱۰ مدرسه هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای این موارد لازم است همچنین از ظرفیت خیران در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

او ادامه داد: ۲۱۰ میلیارد شب گذشته توسط خیران جمع آوری شد که ان شالله با تحقق آن و با استفاده ار منابع دولتی هزینه ساخت و ساز مدارس استان های سیل زده را تامین خواهیم کرد.

رخشانی مهر افزود: در سیل اخیر ۵۰ کانکس، ۳ هزار میز و نیمکت و ۵ میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم های گرمایشی و موتورخانه ها برای استان گلستان درنظر گرفته شد. مشابه این موضوع نیز برای استان های لرستان و خوزستان خواهد بود.

او گفت: هفته آینده کلنگ زنی شروع مدارس در استان های سیل زده را خواهیم داشت، این مراسم به صورت نمادین در گلستان خواهد بود تا ۳ مجتمع آموزشی در شهرهای بزرگ این استان ها برپا شود که اولین آن هفته آینده در آق قلا خواهد بود. این موضوع ۱۵ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که آن را برای هر یک از ۳ استان درنظر گرفته ایم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ۷۸ مدرسه در زلزله کرمانشاه نیاز به بازسازی داشتند که در آن زمان ۱۶۰ پروژه را در دست گرفتیم و ۹۰ مدرسه تحویل آموزش و پرورش دادیم امیدواریم بقیه این مدارس را تا مهر ۹۸ تحویل دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار