انتقاد رئیس شورای شهر تهران از دانشگاه‌های وابسته به شهرداری

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت برخی از فعالیت‌های شهرداری به افراط رسیده است و در حوزه فعالیت‌های آموزشی، دانشگاه‌های وابسته به شهرداری رقیب بخش خصوصی شده‌اند.

کد مطلب: ۹۱۱۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد رئیس شورای شهر تهران از دانشگاه‌های وابسته به شهرداری

محسن هاشمی در جریان بررسی طرح ساماندهی مؤسسات و مراکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری تهران با بیان اینکه مدیریت شهری مجبور به تعدیل برخی از حرکت‌ها مانند فعالیت‌های آموزشی در شهرداری است، گفت: مراکز آموزش عالی در شهرداری برای تدریس موضوعاتی بود که در سایر دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شد اما کم‌کم در طول سالیان متمادی این فعالیت‌ها گسترش پیدا کرد و اکنون نه مرکز آموزش علمی کاربردی در رشته‌هایی فعالیت می‌کنند که در سایر مراکز نیز تدریس می‌شوند و به نوعی رقیب کسانی شده‌ایم که دانشگاه علمی کاربردی تأسیس می‌کنند.

وی ادامه داد: شهرداری به این دانشگاه‌ها سوبسیدهایی مانند ساختمان رایگان، کارمند و حتی شهریه پایین نیز می‌دهد و به دلیل این سوبسیدهای مالی و خدمات بهتری که به دانشجویان می‌دهند و حتی شنیده شده مدرک نیز آسان‌تر به دانشجویان داده می‌شود، ۵۸ درصد دانشجویان این دانشگاه‌ها از خارج از شهرداری هستند. متدسفانه بر اساس اخباری که به دست ما رسیده است افرادی که از داخل شهرداری در این دانشگاه‌ها حضور دارند، سر کلاس حاضر نمی‌شوند و این موضوع نشان می‌دهد باید این مراکز ساماندهی شود.

وی پیشنهاد کرد: این مراکز باید از ۹ مرکز به ۲ مرکز برای تدریس دروسی که در سایر دانشگاه‌ها وجود ندارد، کاهش پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار