محمد میرلوحی در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

سرانجام سند سینما آزادی چه شد

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران: برای اولین‌بار ردیف ۱۰۰ میلیاردی از درآمد اجاره‌ املاک در بودجه ۹۸ شهرداری پیش‌بینی شده است

تهران (پانا) - رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران درباره تعیین تکلیف سند سینما آزادی گفت برای تعیین تکلیف سند سینما آزادی عقب‌ماندگی‌ وجود دارد و در صدد هستیم که این موضوع تعیین به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۱۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سرانجام  سند سینما آزادی  چه شد

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این سوال که با توجه به تعیین تکلیف سند املاک شهرداری، آیا تکلیف سند سینما آزادی مشخص شد؟ گفت: موضوعی که در برنامه سوم شهرداری تهران آمده و البته در برنامه دوم هم وجود داشته، این است که املاک شهرداری ممیزی شود. ممیزی منافع متعددی دارد که درباره آن غفلت شده است. وقتی ممیزی انجام شود، حساب و کتاب اسناد و املاک مشخص و راه برای تخلف و تقلب بسته می‌شود اما متأسفانه درباره سینما آزادی در این زمینه عقب‌ماندگی وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در جلسه‌ای با محسن هاشمی و بهاره آروین، به طور مفصل درباره موضوع اسناد املاک شهرداری بحث کردیم تا تکلیف تمام دارایی‌های شهرداری اعم از ملک و ساختمانی که در اختیار شهرداری و دیگران است، روشن شود و مقرر شد شهرداری تهران در کنار سنددار کردن املاک بی‌ سند در چارچوب مقررات و آیین‌نامه‌ها، اجاره املاک خود را بگیرد مگر در موارد خاص و طبق بند 6 ماده 55 قانون شهرداری‌ که موارد آن محدود و مشخص است. بنابراین ما زمین بلاتکلیف و بدون سند، بدون اینکه چارچوبی برای آن در نظر گرفته شود، نخواهیم داشت.

میرلوحی با اشاره به تذکر خود به شهردار تهران درباره اسناد املاک شهرداری تصریح کرد: آقای حناچی نامه‌ای در پاسخ به تذکر من در شورا فرستاده است. اگرچه این مسأله روشن شده است ولی ما همچنان به دنبال روشن شدن و شفافیت‌های بعدی در بودجه 98 هستم. در این راستا یک ردیف 100 میلیاردی از درآمد اجاره‌ املاک برای اولین‌بار پیش‌بینی شده است و به نظر می‌رسد چنین اقدامی می‌تواند به شدت توسعه پیدا کند و در سال جاری زمین بلاتکلیف دست کسی نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار