رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان : جشن الفبای دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار شد

سنندج(پانا)-رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برگزاری جشن الفبای دانش آموزان پایه اول ابتدایی مدارس با نیازهای ویژه استان خبرداد.

کد مطلب: ۹۱۱۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان :  جشن الفبای دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار شد

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در مراسم جشن الفبای دانش آموزان با نیازهای ویژه پایه اول ابتدایی که با حضور آموزگاران، اولیا و دانش آموزان در مدرسه توحید سنندج برگزارشد، ضمن تبریک به دانش آموزان اظهار داشت: 78 دانش آموز با نیاز ویژه پایه اول ابتدایی پایانی استان در جشن الفبا شرکت کردند.

رنجبر با بیان اینکه 923 دانش آموز دوره ابتدایی در 48 مدرسه مستقل وضمیمه شهری وروستایی در سال تحصیلی جاری درمدارس دوره ابتدایی با نیازهای ویژه استان به تحصیل پرداختند ؛افزود :هدف از برگزاری جشن الفبا در مدارس جلب توجه دانش آموزان به یادگیری ،خواندن ،نوشتن ،ورود به مرحله جدید زندگی وثبت خاطره مثبت در ذهن است.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود : 169 کلاس درس در دوره ابتدایی خدمات آموزشی ،پرورشی و حمایتی را به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می دهد.که از این تعداد 18 کلاس درس پایه اول ابتدایی پایانی است.

وی جشن الفبا را جشن گام نهادن در مسیر علم‌آموزی ،ترویج فرهنگ مطالعه و ادامه راه تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: ارزش‌گذاری برای علم و علم‌آموزی، تنوع سازی در برنامه‌های آموزشی و پرورشی، ایجاد روحیه نشاط جمعی در مدرسه، آموزش فرهنگ قدرشناسی و تقدیر از زحمات معلمان از دیگر اهداف این مراسم است.

در این مراسم رنجبر به تبیین اهمیت و جایگاه تعلیم و تربیت پرداخت و اظهار داشت: کودک امانت الهی و ارزشمندترین گوهر است و والدین عزیز وظیفه دارند در راستای تربیت صحیح آنان تلاش کنند.

رنجبر خاطر نشان کرد: چندین سال است که جشن الفبا در کلاس های پایه اول ابتدایی با شور و نشاط خاصی در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار می شود تا آنان در یک اقدام عملی با مهمترین درس مهارت زندگی که همان زبان قدر دانی از بزرگترها به ویژه معلم ، پدر و مادر را که بیشترین زحمت را در راه تعلیم و تربیت متقبل می شوند را بیاموزند و همواره در طول زندگی شکر گزار نعمت های بی کران الهی باشند.

گفتنی است در این مراسم دانش آموزان با اجرای سرود ملی به صورت دسته جمعی خواندن حروف الفبا واجرایی برنامه های متنوع میزبان این جشن بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار