علاءالدین بروجردی: ترامپ با اهانت به گاو شیرده خود بساط سرگرمی طرفدارانش را فراهم می‌کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است سکوت بن‌سلمان دربرابر اهانت‌ ترامپ باعث تحقیر تمام جهان اسلام می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۱۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
علاءالدین بروجردی:  ترامپ با اهانت به گاو شیرده خود بساط سرگرمی طرفدارانش را فراهم می‌کند

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تماس تلفنی ترامپ و بن سلمان که منجر به تحقیر ولیعهد سعودی شد، گفت: فرهنگ اسلامی و انسانی حکم می کند که زیر بار ذلت و تحقیر نرویم از این رو برای سران عربستان سعودی متأسفیم که در چنین سطحی اینگونه تحقیرهای ترامپ را تحمل کرده و تمکین می کند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: شأن و جایگاه مقدس حرمین شریفین که متأسفانه امروز آل سعود متولی آن است این است که به آمریکا اجازه داده نشود با یک کشور اسلامی به طرز باج گیرانه رفتار شود.

وی در ادامه رفتار ترامپ را خارج از قواعد بین المللی دانست و افزود: او به راحتی از پیمان های مهم جهانی خارج می شود و تنها هدفش باج گیری از کشورهای مختلف دنیا بوده که هماهنگ با سیاست های اعلام شده وی است که در واقع همان تولید ثروت نامشروع است.

سکوت بن‌سلمان دربرابر اهانت‌ ترامپ باعث تحقیر تمام جهان اسلام می‌شود.

بروجردی اضافه کرد: برای سران سعودی به عنوان یک کشور اسلامی متأسفیم که اجازه می دهند آمریکایی ها با آنها تحقیرآمیز رفتار کنند، تحقیری که در واقع توهین به تمام جهان اسلام است و برای سرگرمی طرفداران او انجام می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با یادآوری این مطلب که جمهوری اسلامی در طول 40 سال گذشته هیچگاه اجازه نداد چنین تحقیری به امت اسلامی وارد آید، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی نه تنها زیر بار تحقیر و توهین نرفته بلکه بارها آنها را به خاطر ظلم هایی که در حق ملت مسلمان ایران و جهان روا داشته، تقبیح کرده ایم.

به گزارش خانه ملت، روز گذشته ترامپ در جمع حامیان سیاسی خود در قالب کمپین انتخاباتی 2020 با اشاره به تماس تلفنی خود با بن سلمان گفت: من به پادشاه عربستان تلفن زدم. من شاه عربستان را دوست دارم و به او گفتم: شاه، ما همه چیزمان را در محافظت از شما از دست می دهیم، در حالی که شما پول زیادی دارید. این یک حقیقت است. او گفت: چرا شما در این مورد به من تلفن می زنید، هیچ کس تا به حال چنین تماسی با من نگرفته بود. من گفتم چون آنها احمق بودند!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار