رئیس میراث فرهنگی دامغان:

دوازدهمین جشنواره آئینی و گردشگری گل غلتان برگزار می ­شود

سمنان (پانا) - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: دوازدهمین جشنواره آئینی و گردشگری گل غلتان در شهر امیریه شهرستان دامغان برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۱۱۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دوازدهمین جشنواره آئینی و گردشگری گل غلتان برگزار می ­شود

مهدی قاسمی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان و دبیر جشنواره گل غلتان در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: دوازدهمین جشنواره آئینی و گردشگری گل غلتان، از یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه امسال در شهر امیریه شهرستان دامغان برگزار می شود.

دبیر جشنواره گل غلتان، هدف از برگزای این جشنواره را احیاء آداب و سنن قدیمی، نهادینه کردن این آیین، ایجاد فضای شاد و سالم برای عموم جامعه، جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه عنوان کرد.

وی گفت: بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی امیریه، کویر حاج علیقلی، دریاچه نمک در کنار عرضه صنایع دستی و سوغات، گشت و گذار در باغ گل و چیدن گل برای اجرای برنامه گل غلتان، کارناوال شادی، برگزاری آئین ملی گل غلتان در خانه های محلی و محل برگزاری جشنواره، اجرای موسیقی های محلی و برنامه های فرهنگی، شتر سواری، اسب سواری و رصد ستارگان از برنامه های این جشنواره است.

به گزارش پانا، آئین گل غلتان اولین اثر معنوی استان سمنان است که در سال ۸۹ با شماره ثبت ۱۷۷ به‌عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهر امیریه از توابع شهرستان دامغان و در 25 کیلومتری جنوب غربی این شهرستان واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار