اجرای رپرتوار «اُپرای عروسکی خیام»

تهران (پانا) - «اُپرای عروسکی خیام» نهمین اثر از گروه تئاتر عروسکی آران به سرپرستی نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب پور اجرای مجدد خود را در قالب برنامه ی اجراهای تناوبی ( رپرتوار ) از 11 الی 20 اردیبهشت 98 در سالن فردوسی ساعت 19:30 آغاز خواهد کرد.

کد مطلب: ۹۱۱۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای رپرتوار «اُپرای عروسکی خیام»

به گزارش رسانه گروه آران، گروه تئاتر عروسکی آران در فروردین ماه و مقارن با روز عطار نیشابوری معلم کبیر معرفت و فضیلت و نگاه عاشقانه به جهان و انسان ، به خالق و مخلوق ، «اُپرای عروسکی عشق» را پس از اجراهای بهمن و اسفندماه 1397 به روی صحنه برد و این اپرا را به ساحت او تقدیم کرد .

بهروز غریب پور نویسنده، طراح و کارگردان و بنیانگذار این گروه که عنوان شهروندی و نشان فیروزه ای نیشابور را به خاطر اجرای «اُپرای عروسکی خیام» دریافت کرده است ، از یازدهم اردیبهشت ماه «اُپرای عروسکی خیام»را نخست در تالار فردوسی و محل دائمی اجراهای گروه تئاتر عروسکی آران و با حمایت بنیاد فرهنگی فرهنگی رودکی و سپس در کشور رومانی و به دعوت "جشنواره ی سی بی یو" یکی از معدود جشنواره های بزرگ تئاتر جهان به اجرا در خواهد آورد . به همین دلیل مدت اجراهای این اُپرا که هر روز رأس ساعت 19:30 در تالار فردوسی به اجرا در می آورد ،کوتاه و در بازه ی زمانی آماده سازی مقدمات سفر و انجام آن امکان تمدید اجرا را ندارد.

شایان ذکر است ،که بلیت های این اپرا در سایت تیوال که تنها محل فروش و همچنین پیوند میان بهروز غریب پور و مخاطبان بزرگوار آثار گروه تئاتر عروسکی آران است به فروش میرسد .

اُپرای عروسکی خیام که تولید آن بالغ بر سه سال طول کشیده ، بهروز غریب پور در این اثر نمایشی، اندیشه‌ها و بخش‌هایی از زندگی حکیم عمر خیام را دستمایه قرار داده تا ضمن معرفی هرچه بهتر و بیش‌تر این عالم برجسته جهان اسلام، به رفع برخی تناقض‌ها و سؤتعبیرهایی که سال‌هاست در اذهان عمومی و دوست‌ داران خیام شکل گرفته بپردازد.این اثر درسال 96 تولید و به روی صحنه رفت .

محمد معتمدی ، وحید تاج ، رها یوسفی ، اسحاق انور و حامد فقیهی و بسیاری از آواگران ارزشمند دیگر نقشهای مختلف این اپرا را اجرا کرده اند .آهنگسازی این اثر توسط امیر بهزاد و رهبرارکستر آن در لندن توسط فرنوش بهزاد انجام شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار