نخستین ورکشاپ تخصصی گردشگری در خوسف برگزار شد

خوسف (پانا) ـ نخستین ورکشاپ تخصصی گردشگری برای کارکنان شهرداری خوسف با هدف راهکارهای توسعه پایدار شهری ، رعایت فرهنگ و آداب معاشرت با گردشگران ، ایجاد کارهای نو و خلاقانه جهت درآمد زایی ، چگونگی استفاده از پتانسیل موجود جهت جذب گردشگر برگزار شد .

کد مطلب: ۹۱۱۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
نخستین ورکشاپ تخصصی گردشگری در خوسف برگزار شد

سمیه ایوبی مسئول ستاد بازآفرینی بافت تاریخی شهر خوسف در این کارگاه با اشاره به اهمیت بافت تاریخی و گردشگری شهر خوسف گفت: بافت تاریخی شهر خوسف با داشتن آثار تاریخی با ارزش از جمله مسجد جامع ، آرامگاه ابن حسام ، آب انبارها ، آسیاب آبی ، خانه های قدیمی با لایه های درونی و حفظ محرمیت و ... یکی از با ارزش ترین بافت های قدیمی ایران و در ردیف بافت شهر یزد می باشد.


سمیه ایوبی در مورد دیگر مناطق گردشگری شهرستان افزود: همه پتانسل های تاریخی ، فرهنگی ، معماری و هنری ، مذهبی و اسلامی ، آیینی ، غذا و سلامت ، روستایی ، عشایری ، کویر و اقلیم طبیعی در شهرستان کامل است و هر مسافر و گردشگری که به شهرستان می آید با توجه به نیاز خود می تواند از این مکان ها و مراکز استفاده و بهره ببرد .


او از شهروندان خواست تا در معرفی آثار تاریخی فراموش شده منطقه خود ، طرح های مبتکرانه ، صنایع دستی ، نهاده های کشاورزی و دامی ، ستاد بازآفرینی را یاری کنند تا زمینه حضور گردشگران در آنجا فراهم و باعث رونق کسب و کار و درآمد زایی شود.


ایوبی ظرفیت دریاچه مصنوعی گواب شهر خوسف و راه اندازی پیست قایق سواری توسط شهرداری را برای نخستین بار از مهمترین راههای جذب گردشگر در نوروز 98 ذکر کرد و یاد آور شد: این اقدام باعث جذب هزاران گردشگر و مسافر و رونق اقتصادی و درآمدزایی خوبی برای شهرداری و مردم شهر شد .


او آموزش مردم بومی ، بازاریان و حتی کارکنان دولت را در زمینه جذب گردشگر مهم دانست و گفت: آموزش ، فرهنگ سازی و آداب برخورد با مسافران و گردشگران در زمینه جذب گردشگر حرف اول را می زند و باید زمینه را طوری فراهم کنیم که هر مسافر و گردشگری که وارد شهرستان می شود خود را ملزم به رعایت آداب و رسوم ، فرهنگ و اعتقادات مردم از جمله رعایت حجاب و خورده فرهنگ ها نماید. تنظیم : مهدی آراسته

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار