در نشست انزلی

برنامه‌های مصوب اجلاس روسای سازمان دانش‌آموزی: از برگزاری مراسم سالگردتاسیس تا تصویب شیوه‌نامه اجرای طرح لباس فرم مدارس

بندر انزلی (پانا) - در نشست دو روزه روسای سازمان دانش‌آموزی که ۷ و ۸ اردیبهشت در بندر انزلی برگزار شد، به غیر از تصویب شیوه‌نامه نهایی اجرای طرح لباس فرم و سرویس مدارس در سازمان دانش‌آموزی، پنج برنامه  با مشورت مدیران استانی در شش ماه اول سال تعیین و ارزیابی شد. 

کد مطلب: ۹۱۰۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های مصوب اجلاس روسای سازمان دانش‌آموزی: از برگزاری مراسم  سالگردتاسیس  تا تصویب شیوه‌نامه اجرای طرح لباس فرم مدارس

تدوین و تشکیل کارگروه‌ها و ساختارهای مورد نیاز و نهایی کردن شیوه‌نامه اجرایی پروژه‌ سرویس مدارس و پوشاک دانش‌آموزی موضوع محوری و شاید دلیل اصلی گردهمایی روسای سازمان‌ دانش‌آموزی کشور بود. در این نشست درباره دو ماموریت جدید که از سوی وزیر آموزش و پرورش بر عهده سازمان دانش‌آموزی گذاشته شده است، بحث و گفت‌وگو شد.

در این اجلاس پس از بیان دیدگاه‌های روسای سازمان‌های دانش‌آموزی استان‌ها، شاخص‌ها و زیرساخت سامانه‌ای که این دو پروژه باید بر روی آن‌ها قرار گیرد مشخص شدند. در ادامه این جلسات شیوه‌نامه به مرحله نهایی رسید و قرار شد تا قبل از آغاز سال جدید تحصیلی از طریق سامانه‌ مشخص طرح پوشاک مدارس و سرویس مدارس عملیاتی شود.

برگزاری روز سپاس معلم و سالگرد تاسیس سازمان دانش‌آموزی

در این اجلاس همچنین درباره برگزاری دو برنامه سالگرد تأسیس سازمان دانش‌آموزی در 21 اردیبهشت و جشن سپاس معلم در هفته معلم، بحث و گفت‌وگو شد. قرار شد در جشن سپاس معلم، دانش‌آموزان پیشتاز با حضور در مدارس و ادارات آموزش و پرورش از زحمات مدیران، مربیان و کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند، قدردانی کنند. در سالگرد تاسیس سازمان دانش‌آموزی نیز همه استان‌های کشور موظف شدند این روز را گرامی بدارند و با حضور مربیان و دانش‌آموزان پیشتاز، از مربیان برتر در 21 اردیبهشت قدردانی شود. در این راستا همه استان‌ها برنامه استانی و شهرستانی خواهند داشت و در 711 شهرستان و 32 استان برنامه‌هایی به این مناسبت برگزار می‌شود.

برگزاری سومین کنگره سازمان دانش‌آموزی در تابستان

در ادامه این نشست درباره اجرای سه برنامه عملیاتی در تابستان بحث و گفت‌وگو شد. اولین بحث مربوط به کنگره سازمان دانش‌آموزی است. سومین کنگره دانش‌آموزی تیر امسال و با حضور تمام رؤسای مجامع چهارگانه‌ در حوزه دانش‌آموزی و 300 نفر از عضای سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود. در این کنگره 2 روزه سیاست‌ها، خط‌ مشی‌ها و راهبردهای سازمان دانش‌آموزی معرفی می‌شود.

برگزاری اردوی ملی در مرداد

مهم‌ترین پروژه‌ای که در اجلاس بندر انزلی درباره آن بحث و گفت‌وگو شد، موضوع اردوی ملی بود. اردوی ملی به عنوان یک نمای کامل از فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی هر سال برگزار می‌شود و قرار شد امسال نیز با حضور 3 هزار نفر از دانش‌آموزان، مربیان، یاور مربیان و خبرنگاران پیشتاز خبرگزاری پانا، به تفکیک پسر و دختر با ترکیب 37 نفره‌ از هر استان به مدت 5 روز در ماه مرداد و در قالب و محور آزمون‌های مهارتی و آزمون‌های تشکیلاتی برگزار شود.

برگزاری دوره تربیت مدرس در سازمان دانش‌آموزی

پروژه سوم مربوط به دوره تربیت مدرس سازمان دانش‌آموزی بود. این دوره با شرکت ۱۵۰ مرد و ۱۵۰ زن که از برگزیدگان دوره تربیت مدرس رامسر هستند و با حضور مدرسان عالی‌رتبه برگزار می‌شود. این پروژه دومین سطح آموزش دوره تربیت مدرس است.

جذب و سازماندهی مدرس و دانش‌آموز از اوایل تابستان

موضوع دیگر این نشست بحث جذب و سازماندهی مدرس و دانش‌آموز در سازمان دانش‌آموزی بود. قرار شد جذب و سازماندهی نیرو که هر سال از تیر آغاز می‌شد، از ماه مهر آغاز شود. به گفته اردشیر دهقانی، معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی این سازمان بیش از 1 میلیون و 581 هزار نفر دانش‌آموز را به عضویت خود در آورده است و برنامه‌ریزی سازمان برای سال 98 این است که این رقم به 1 میلیون و 850 هزار نفر برسد. دهقانی افزود: «ما به دنبال این هستیم 13 درصد کل دانش‌آموزان کشور را در سال 98 جذب کنیم تا افق 1404 هم به دنبال جذب 4 و نیم میلیون نفر از دانش‌آموزان هستیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار