قائم مقام سازمان دانش‌آموزی: پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان در سال جدیداست

بندر انزلی (پانا) - قائم مقام سازمان دانش‌آموزی پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی در سال جدید دانست.

کد مطلب: ۹۱۰۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
قائم مقام سازمان دانش‌آموزی: پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب  از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان در سال جدیداست

افتتاحیه اجلاس مسئولان سازمان دانش‌آموزی صبح امروز با حضور محمد روشنی٬ قائم مقام سازمان٬ معاونان و روسای سازمان دانش‌آموزی٬ در بندر انزلی برگزار شد.

محمد روشنی٬ قائم مقام سازمان دانش‌آموزی، در ابتدای این مراسم به سیل اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: «متاسفانه این سیل مشکلات زیادی برای مردم و فرهنگیان عزیز ایجاد کرد اما بعد از آن سیل عطوفت و مهربانی در کشور جاری شد. بعد از سیل یک انسجام٬ همدلی و همکاری در میان ملت ایران شکل گرفت که من نمونه آن را بعد از جنگ کمتر دیده بودم.»

او ادامه داد: «بعد از سیل شعار اصلی سازمان دانش‌آموزی که همدلی٬ همفکری و همکاری است در کشور شکل گرفت و ما از این بابت خدا را شاکریم.»

پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب در سال جدید

روشنی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی در سال جدید را پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب در این سازمان دانست و گفت: «یک تیم در سازمان دانش‌آموزی برای تطبیق اهداف و برنامه‌های این سازمان با بیانیه گام دوم رهبری تشکیل شده است.»

روشنی گفت: «یکی از زیباترین٬ شکیل‌ترین و مرتب‌ترین تشکل‌هایی که در کشور وجود دارد٬ سازمان دانش‌آموزی است. این سازمان می‌تواند مشکلات را آموزش و پرورش را حل و برنامه‌های وزارتخانه در حوزه اقتصاد آموزش و پرورش را اجرا کند.»

او ادامه داد: «این امر مستلزم این است که دست به دست هم دهیم و سازمان دانش‌آموزی را به مردم و مسئولان معرفی کنیم. متاسفانه بعد از گذشت دو دهه از تاسیس٬ سازمان دانش‌آموزی هنوز شناخته‌شده نیست و به جایگاه و نقش سازمان در پیشبرد اهداف وزارت آموزش و پرورش پی نبرده‌اند.»

گذر از شعب ابوطالب اقتصادی آموزش و پرورش فقط از طریق سازمان دانش‌آموزی امکان‌پذیر است

روشنی گفت: «گذر از شعب ابوطالب اقتصادی آموزش و پرورش فقط از طریق سازمان دانش‌آموزی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی امکان‌پذیر است.»

او ادامه داد: «تاکید می‌کنم اگر قرار باشد در آموزش و پرورش اتفاق و تعبیری رخ دهد٬ تنها از طریق سازمان دانش‌آموزی انجام می‌شود. پیگیری برنامه‌های وزیر در خصوص مبارزه با مافیای کنکور٬ رسیدگی به اوقات فراغت جوانان و مسائل تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان از طریق سازمان دانش‌آموزی امکان‌پذیر است.»

مشکلات امروز آموزش و پرورش ناشی از بی‌توجهی به کارکرد سازمان دانش‌آموزی است

روشنی برخی مشکلات امروز آموزش و پرورش را ناشی از بی‌توجهی به کارکرد سازمان دانش‌آموزی دانست و گفت: «اساس‌نامه سازمان دانش‌آموزی از مفاهیم زیبای زیستی نظیر توجه به همنوع٬ همدلی٬ اعتقادی و اخلاقی پر است اما متاسفانه بسیاری از مسئولان به آن بی‌توجه هستند.»

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی گفت: «امروز وزیر آموزش و پرورش به اهمیت سازمان و نقش آن در حل مشکلات آموزش و پرورش واقف است و بسیاری از مباحث را به سازمان دانش‌آموزی ارجاع داده است اما متاسفانه عده‌ای در مقابل دستورها و بخشنامه‌های وزیر در این خصوص نیز مقاومت می‌کنند.»

روشنی گفت: «سازمان دانش‌آموزی برای هر بخش در حوزه آموزش و پرورش و حتی خارج از آن برنامه دارد. سازمان دانش‌آموزی به عنوان سازمانی با کارکرد اجتماعی شکل گرفته در جامعه برنامه‌ و‌ ایده و راهکار دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار