برگزاری سی‌امین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی در فارس

شیراز (پانا) – رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش فارس از برگزاری سی‌امین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان ورزش و آموزگاران پایه تربیت بدنی در فارس خبر داد و افزود: درس تربیت بدنی در مدارس ضامن سلامت نسل آینده جامعه است و بقای آن بستگی زیادی به معلمان خوب تربیت بدنی دارد .

کد مطلب: ۹۱۰۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سی‌امین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی  در فارس

آیت دهقان گفت: این دوره از رقابت‌ها با حضور بیش از200 نفر ازمعلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه در شیراز برگزار می‌شود.

او ادامه داد: صرف‌نظر از کمبود فضای ورزشی، امکانات وسایل و عدم برنامه‌های جامع تربیت بدنی، به جرات می توان گفت که بقای درس تربیت بدنی در مدارس ما که تضمین‌کننده سلامت نسل آینده جامعه است بستگی زیادی به معلمان خوب تربیت بدنی دارد.

او با بیان اینکه معلمان در نظام تعلیم و تربیت به عنوان رکن اساسی و هسته مرکزی قلمداد می شوند، گفت: قدرت سازندگی انسان در زمینه های گوناگون، نتیجه استمرار فعالیت‌های بدنی و ورزشی است که از مشخصه‌های بارز آن اهمیت تربیت بدنی و ورزش است.

دهقان افزود: معلمان کارورزیده و دوره دیده تربیت بدنی می‌توانند با خلاقیت و کارائی و هنر خود از حداقل امکانات حداکثر استفاده را کرده، با برنامه‌های علمی، عملی و اصولی خود بیش از پیش جبران کاستی‌ها را بنمایند .

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت: بر همین اساس سی‌امین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی در7 رده سنی و در دو بخش برادران و خواهران و آموزگاران پایه در گروه خواهران، در روزهای دهم تا سیزدهم اردیبهشت 98 در شیراز برگزار می‌شود.

او گفت: این رقابت‌ها دارای دو بخش علمی و عملی است که بخش عملی آن به صورت کتبی و عملی آن نیز در دو قسمت آمادگی جسمانی شامل دو 1200 متر و ایستگاهی و بخش مهارتی نیز شامل تست والیبال، فوتسال، هندبال، بسکتبال،تنیس روی میز، بدمینتون و طناب زنی است.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس هدف از اجرای این برنامه را ارتقاء سطح آمادگی علمی، جسمانی و مهارتی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه، ترغیب آنها به انجام فعالیت‌های ورزشی و ایجاد انگیزه و ارتقاء سطح نشاط و شادابی در بین این گروه از معلمان عنوان کرد.

دهقان افزود: برای همکارانی که در این رقابت‌ها موفق به کسب حداقل 60 درصد از نمره آزمون در دو بخش علمی و عملی شوند، گواهی ضمن خدمت صادر خواهد شد و نفرات برتر این رقابت‌ها نیز به عنوان تیم فارس به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار