مانوس کردن دانش‌آموزان از سنین کودکی با قرآن رسالت اصلی آموزش‌وپروش است

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در کنار فعالیت‌های مختلف در آموزش و پرورش باید به خانواده‌ها و حضور موثر آنها به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت در ایجاد اُنس با قرآن در بین نوجوانان و جوانان توجه شود.

کد مطلب: ۹۱۰۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مانوس کردن دانش‌آموزان از سنین کودکی با قرآن رسالت اصلی آموزش‌وپروش است

علی عسکر نجفی در آیین تکریم رئیس سابق و همچنین سرپرست اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش فارس و معارفه رئیس جدید این اداره،گفت: هرآنچه برای هدایت بشر به بهترین راه‌ها نیاز است در قرآن وجود دارد و باید حق آن ادا شود و تمام فعالیت‌های ما در مسیر توجه به قرآن باشد.

او ادامه داد: برای نهادینه شدن و مانوس کردن همه مردم با قرآن، باید از گروه های سنی پایین یعنی کودکان و نوجوانان شروع کرد و آموزش و پرورش در این زمینه رسالت ویژه‌ای دارد و مسئولیت سنگینی بر دوش ما قرار دارد.

او گفت: اساس تربیت عبادی، اعتقادی و اخلاقی به عنوان یکی از ساحت‌های تربیتی در سند تحول بنیادین، بر مبنای آموزش قرآن و ایجاد فرهنگ انس با قرآن است و رسالت اصلی ما در آموزش و پرورش این است که دانش‌آموزان را از سنین کودکی با قرآن مانوس نماییم و اینگونه است که تمام لوازم تعلیم و تربیت تحقق می یابد.

نجفی افزود: در کنار فعالیت های مختلف در حوزه آموزش و پرورش باید به خانواده ها و حضور موثر آنها به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت در ایجاد انس با قرآن در بین نوجوانان و جوانان توجه و تلاش شود.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات حسینعلی معزی به عنوان رئیس سابق اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش فارس و لیلا رشیدی به عنوان سرپرست این اداره در10 ماه اخیر، صدراله زین العبادی به عنوان رئیس جدید این اداره منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار