معاون استاندار سمنان:

سمنان رتبه دوم کشوری تأسیس سمن‌ها را به خود اختصاص داد

سمنان (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: این استان رتبه دوم تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۹۱۰۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
سمنان رتبه دوم کشوری تأسیس سمن‌ها را به خود اختصاص داد

حبیب‌الله خجسته‌پور صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان که در سالن یادگار امام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نقاط عطف و بیشینه نمودار کشورمان نقاطی است که جوانان در آن حضور پررنگ داشتند و یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب در سال 1357 نیز حضور جوانان آن زمان بوده است.

وی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی نیز جوانان کشورمان با رها کردن درس، کلاس و دانشگاه به صحنه‌های رزم و جبهه‌های جنگ رفتند و صحنه‌های بزم را آفریند و شجاعت و غیرت خود را به تمام دنیا نشان دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: در دوران سازندگی نیز جوانان آسیب‌ها و خسارت‌های زمان جنگ را بازسازی و جبران کردند و به پیشرفت روزافزون کشور کمک کردند که می‌توان گفت از ابتدای انقلاب تاکنون، جوانان در هر مقطع از تاریخ کشور نقش‌آفرینی پررنگی داشتند.

خجسته‌پور بیان کرد: امروز می‌توان گفت توجه ما به جوانان و باور راسخ به توانایی و نقش جوانان، کمرنگ شده است و باید با باور راسخ به نقش جوانان در حوزه فردی و تشکل‌یافته چون سازمان‌های مردم‌نهاد، به پویایی و شکوفایی این استعدادهای جوان کمک کنیم.

وی تأکید کرد: امروز جوانان در تشکل‌های سازمان‌یافته و سمن‌های جوان، شایسته‌ترین افراد برای برون‌سپاری و واگذاری خدمات و برنامه‌های دولتی هستند و استفاده از این ظرفیت، رونق اقدامات در جامعه را به دنبال خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: امروز به اینکه رتبه دوم تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور را به خود اختصاص دادیم، افتخار می‌کنیم؛ اما نیاز است تا مجموعه ورزش و جوانان استان با ارزیابی دقیق، میزان استفاده از این ظرفیت توسط مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان را مشخص کنند.

خجسته‌پور عنوان کرد: جوانانی که نقش پررنگ و توانایی خود را در مقاطع مختلف و حساس کشور نشان دادند، می‌توانند موارد، اقدامات و امورات دولتی را به‌طور بسیار مطلوب و مؤثر انجام دهند.

وی تصریح کرد: فرمانداران شهرستان‌های استان سمنان تلاش کنند تا در کمترین زمان ممکن هشت خانه جوان در هشت شهرستان استان راه‌اندازی شود و جوانان با کنار هم قرار گرفتن، بحث و گفت‌وگو کنند و بر سرمایه‌های علمی و اجتماعی خود بیافزایند.

لزوم به‌کارگیری جوانان در ‌پست‌های مدیریتی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: امروز انتظار می‌رود مدیران استان از جوانان شاغل در دستگاه‌های اجرایی، در پست‌های مدیریتی استفاده کنند؛ چراکه جوانان با قدرت ریسک‌پذیری بالا می‌توانند کمبودها و نواقص حوزه مدیریت را برطرف کنند.

خجسته‌پور گفت: ما اگر می‌خواهیم شعار تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری را جامه عمل بپوشانیم، باید از ظرفیت‌های جوانان کارآفرین در حوزه گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌طور مطلوب استفاده کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در سال جدید بر رونق تولید تأکید داشتند، باید گفت تولید را جوانان می‌توانند رونق دهند؛ چون توسعه و تقویت تولید نیاز به قدرت ریسک‌پذیری دارد که این مهم را به‌وضوح می‌توان در روحیه‌های مدیریتی جوانان مشاهده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: هنر می‌تواند پدیده‌های والای انسانی و ملی را به‌طور شاخص و ارزنده ماندگار و جاودانه کند و باید از این ظرفیت با حضور مؤثر و پررنگ جوانان استفاده کنیم.

خجسته‌پور افزود: باید اجازه دهیم تا جوانان جامعه به دنبال سلایق و علایق خود با توجه به توانمندی و استعدادهایشان باشند و امروز معرفی رشته‌های جامع به‌عنوان برند تحصیلی، دیگر پاسخگوی نیاز کشور و جامعه نیست و باید از ظرفیت و استعدادهای نهفته جوانان در این حوزه استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش و اقدامات مجموعه ورزش و جوانان استان سمنان و با ایجاد بستری مناسب‌تر و تقویت فضای همدلی و وحدت، شاهد رشد و موفقیت جوانان باشیم و دغدغه‌ها و مشکلات آنها نیز برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار