جزئیات برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا تشریح شد

چهارمین دوره جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت برگزار می‌شود

تهران (پانا) _ دبیر علمی جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا به تشریح جزئیات برگزاری این جشنواره در ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت پرداخت.

کد مطلب: ۹۱۰۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا تشریح شد

مهدی رشیدی جهان دبیر علمی جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا در گفت‌وگو با پانا گفت: با توجه به برگزاری موفق جشنواره در دوره‌های قبل که با حمایت معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضوربیش از 5000 دانش‌آموز از 830 مدرسه و پژوهشسرا از سراسر کشور، برآن هستیم تا همانند دوره گذشته جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا را به عنوان اولین رویداد مبتنی بر آموزش در جهت ایجاد بستری مناسب برای پرورش خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف برگزار کنیم.

او افزود: این دوره از جشنواره ابن سینا در محورهای مختلف و جذابی همچون نمایشگاه دستاوردها و اختراعات دانش‌آموزی، سمینارهای علمی، مارتون استارتاپ دانش‌آموزی، المپیادهای علمی علوم پایه، ماراتون محتوای دیجیتال، فیلم کوتاه و انیمیشن و مارتون برنامه نویسی در 12 و 13 اردیبهشت 1398 در پردیس شمالی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا در ارتباط با حوزه بین‌الملل چهارمین دوره از جشنواره افزود: با توجه به موفقیت‌های کسب شده توسط برگزیدگان دوره قبل و کسب 11 مدال طلا، 4 نقره و 4 برنز از مسابقات و جشنواره‌های بین‌المللی و همچنین کسب جایزه ویژه زنان کارآفرین جهان توسط دانش‌آموز برگزیده ابن سینا در سال 2018، بر آن هستیم برگزیدگان این دوره از جشنواره را نیز برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی در کشورهای رومانی، اسپانیا، کره جنوبی و روسیه اعزام کنیم.

او با اشاره به اینکه بیش از 5000 نفر دانش‌آموز و مدیران و معلمان از 31 استان در این دوره جشنواره شرکت کرده‌اند گفت: این دوره از جشنواره ابن سینا، دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و تمامی هنرستان‌ها و مدارس را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رشیدی جهان در پایان با بیان اینکه رقابت در جشنواره ابن سینا ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور است، گفت: در حاشیه این جشنواره، نشست خبری ویژه‌ای با حضور شخصیت‌های برجسته علمی و دولتی و همچنین رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف برگزار و پوستر پنجمین دوره جشنواره نیز در این مراسم رو نمایی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار