خسرو معصومی: جشنواره جهانی فیلم فجر از لحاظ فیلم‌ها، مخاطبان و مهمانان خارجی جایگاه خوبی دارد

تهران (پانا) - داور بخش «جلوه گاه شرق» سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر معتقدست این جشنواره از نظر نظم برگزاری و اجرا حتی عملکرد بهتری نسبت به جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال دارد.

کد مطلب: ۹۱۰۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
خسرو معصومی: جشنواره جهانی فیلم فجر از لحاظ فیلم‌ها، مخاطبان و مهمانان خارجی جایگاه خوبی دارد

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، خسرو معصومی داور بخش «جلوه گاه شرق» سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به تجربه اش در داوری فیلم های این بخش بیان کرد: پیش از این دو بار در بخش آسیایی جشنواره بین المللی فیلم شانگهای و جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان تجربه داوری این نوع فیلم ها را داشته ام و وقتی پیشنهاد داوری این بخش شد، استقبال کردم.
معصومی در بخش دیگر صحبت هایش درباره برگزاری مستقل بخش ملی و جهانی جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد: این بحث پیش از این یک بار به طور مفصل در کانون کارگردانان مطرح شده بود و ما در آنجا این بحث را با جزییاتی مطرح کردیم که جشنواره جهانی فیلم فجر می تواند به طور مستقل برگزار شود، اما نام آن را متفاوت بگذارند.
کارگردان فیلم «رسم عاشق کشی» در ارزیابی جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد: جشنواره جهانی فیلم فجر از نظر تعداد مخاطبان، مهمانان خارجی و فیلم های راه یافته و... در شرایط خوبی قرار دارد همچنین باید به برگزاری نظام مند آن هم اشاره کرد. با توجه به این که پیش از این در جشنواره های مختلفی شرکت کرده ام، حتی می توانم بگویم برگزاری آن از شرایط جشنواره بین المللی فیلم مونترال نیز بهتر است. در حالی که مونترال، یک فستیوال قدیمی و در سطح الف است اما به میزان فجر در استقبال از مهمانان و سینماگران خارجی خود گشاده‌دستی ندارد.
وی ادامه داد: همچنین یک‌بار در جشنواره فیلم آنتالیا شرکت کردم و با وجود توریستی بودن آنتالیا و پذیرایی خوب جشنواره، فیلم ها و نحوه برگزاری این رویداد را نپسندیدم. جالب بود که آن ها حتی کاتالوگی برای ارایه به مهمانان نداشتند.
این فیلمساز با اشاره به تجربه مدیران و دست اندرکاران جشنواره جهانی فجر در سینمای بین المللی اظهار کرد: تیم رضا میرکریمی تجربه خوبی در برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر به جهت ثبات چندساله‌شان دارد. این که مدیران جشنواره در این سال ها ثابت بوده اند، تصمیم درستی است.
معصومی با پیشنهاد برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در زمانی دیگر به دلیل تداخل با بعضی از جشنواره های بین المللی گفت: شاید بهتر باشد زمان برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر به دلیل نزدیکی زمانی با جشنواره فیلم کن تغییر کند.
داور بخش «جلوه گاه شرق» درباره نقش سینما بر توسعه دیپلماسی فرهنگی گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر و به طور کلی سینما به گسترش دیپلماسی فرهنگی کمک می کند. عربستان سالانه 6 میلیارد دلار برای برگزاری جشنواره فیلم و شکل گیری سینما در این کشور هزینه می کند و حتی به بعضی فستیوال‌ها رشوه می دهد.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار