یک هزار و 300 دانش آموز آستارا سن تکلیف خود را جشن گرفتند

آستارا (پانا) - یک هزار و 300 دانش آموز دختر مقطع سوم ابتدایی شهرستان آستارا طی آئینی با حضور مسئولان، اولیا و مربیان، سن تکلیف دینی خود را جشن گرفتند.

کد مطلب: ۹۰۹۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
یک هزار و 300 دانش آموز آستارا سن تکلیف خود را جشن گرفتند

معاون امور تربیتی آموزش و پرورش آستارا روز دوشنبه در این آئین در مسجد محمد رسول الله (ص) این شهرستان گفت: دانش آموزان سن تکلیف، بیش از گذشته با اهمیت نماز و به ویژه نماز جماعت آشنا می‌شوند و باید تعالیم دینی را به طور عملی انجام دهند.
عسگر شایان افزود: فرزندان ما با رسیدن به سن تکلیف، وارد مرحله جدیدی از زندگی می شوند و پدر، مادر و معلمان باید بیش از قبل در کنار آنها باشند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه غرب گیلان نیز در این آئین گفت: سن بلوغ و ادای تکالیف شرعی، هدیه ای آسمانی برای غنچه های نوشکفته بوستان الهی است.
حجت الاسلام بهنام آدمزاده ادامه داد: دانش آموزان با ورود به سن تکلیف دینی، باید با دقت در قلب، جوارح، باورها و اعتقادات خود، اخلاق و رفتار نیکو نشان دهند و به احکام الهی عمل کنند.
وی افزود: اقامه نماز، رعایت محرم و نامحرم، حفظ حجاب، خواندن قرآن و گرفتن روزه از وظایف اصلی دانش آموزان است و مکلفان، همیار فرشتگان و از پاکی برخوردارند و باید خود را از هر گونه خطا و گناه دور نگه دارند.
در ادامه این آئین، دانش آموزان با قرائت قرآن، اجرای تواشیح، سرود، خواندن شعر و سوگندنامه سن تکلیف خود را جشن گرفتند.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 17 هزار دانش آموز در بیش از 150 مدرسه این شهرستان تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار