معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش: 30 درصد از مدارس کشور نیاز به نمازخانه مستقل دارند

پانا (یاسوج) - معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در همایش منطقه ای جشن تکلیف پسران عشایر کشور در گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد،30 درصد از مدارس بالای 40 دانش آموزی در کشور نیاز به نمازخانه مستقل دارند.

کد مطلب: ۸۹۴۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش: 30 درصد از مدارس کشور نیاز به نمازخانه مستقل دارند

حجت الاسلام و المسلمین حسن اسکندریان معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: در کشور بالغ بر 53 هزار مدرسه دارای نمازخانه هستند که از این تعداد بیش از 50 درصد آنها نمازخانه مستقل دارند.

معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در تمام شهرها و مناطق کشور تعداد روحانیون بسیار کمتر از مدارس است و در بیش از 200 منطقه آموزش و پرورش یا دسترسی به روحانی وجود ندارد و یا تعداد آنها کم است.

اسکندریان عنوان کرد: بالغ بر 19 هزار روحانی و طلبه برادر و خواهر در مدارس کشور نماز جمائت برپا می کنند.

او گفت: هر ساله به طور میانگین برای 350 هزار دانش آموز مکلف دختر برابر با 100 درصد و بالغ بر 200 هزار نفر دانش آموز پسر برابر با 75 درصد جشن تکلیف برگزار می شود.

معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش افزود: امسال برای 100 درصد از دانش آموزان مکلف پسر عشایر در دو شهر گچساران و شیراز جشن تکلیف برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندریان تجهیز و بهسازی نمازخانه‌های مدارس را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: دولت برای تجهیز و ساخت نمازخانه‌های مدارس کشور در سال تحصیلی 98-97 اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 30 درصد از مدارس کشور نیاز به نمازخانه مستقل دارند تصریح کرد: مدارسی که توسط اداره کل نوسازی مدارس ساخته می‌شوند دارای نمازخانه‌های های مستقل و مطابق استاندارد ساخت نمازخانه هستند.

همایش بزرگ جشن تکلیف پسران عشایر مرکز و جنوب کشور با شرکت 450 دانش آموزان از ۹ استان کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، چهامحال وبختیاری، کرمان ، یزد، فارس و خوزستان از روز 25 بهمن در مجتمع فرهنگی دوگنبدان آغاز شد.

آئین پایانی این اردو وبا برگزاری جشن تکلیف وعبادت امروز 27بهمن ماه در گچساران برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار