استاندار اردبیل: از منابع آب موجود در جهت رونق تولید استفاده شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: ایجاد اشتغال مولد و رونق تولید تکلیف همه دستگاه های اجرائی است و باید ضمن رعایت ضوابط مربوطه، آب مورد نیاز صنایع تامین شود.

کد مطلب: ۹۰۹۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار اردبیل: از منابع آب موجود در جهت رونق تولید استفاده شود

اکبر بهنام جو که در جلسه شورای حفاظت از منابع ، مجازی و تاسیسات آبی استان سخن می گفت افزود: برنامه های کوتاه مدت و میان مدت در کنار مطالعه واجرای طرح بلند مدت تامین آب مورد نیاز استان در بخش های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی عملیاتی شود .
او با تاکید بر این مطلب ادامه داد : مطالعه تامین آب استان از محل سدعمارت و رودخانه ارس در دست اجراست و باید تلاش شود تا پایان امسال با اتمام مطالعات ، این طرح وارد فاز عملیاتی شده و ظرف ۴ سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد .

استاندار اردبیل با اشاره به بهبود وضعیت بارندگی های کشور و بالطبع در استان اردبیل از افزایش ۱/۵برابری بارش ها در فروردین ماه امسال نسبت به مدت زمان سال گذشته خبر داد و گفت : براساس پیش بینی های هواشناسی ، بارش ها در اردیبهشت ماه امسال نیز مطلوب خواهد بود و از نظر ذخایر آبی وضعیت بهتری نسبت به سال های گذشته خواهیم داشت اما همچنان صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف آب در استان ضروری است .

بهنام جو با اشاره به مطالعه طرح سازگاری با کم آبی استان و تحسین این طرح، تاکید کرد : مطالعات انجام شده توسط دستگاه های اجرایی و فرمانداران به دقت بررسی و سازوکارهای اجرایی شدن آن فراهم شود .
او رویکرد مدیریت آب و منابع آبی استان رونق تولید و اشتغال بیان کرد و گفت: اولویت تخصیص اعتبارات این بخش و حق آبه رونق تولید خواهد بود .
استاندار اردبیل بار دیگر بر آمادگی ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان برای مقابله با حوادث طبیعی از جمله سیل و بررسی وضعیت رودخانه ها و رفع انسداد و ایمن نمودن انهار و رودخانه ها تاکید کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار