رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

۲۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در بخش آب و خاک استان اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از دو هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های آب و خاک استان هزینه خواهد شد که با راه‌اندازی این پروژه‌ها تحولی جدی در بخش آب و خاک استان ایجاد خواهد شد.

کد مطلب: ۷۰۹۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد

عدیل سروی در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شبکه پایاب سد احمدبیگلوی مشگین‌شهر اظهار داشت:‌ تا پایان ایام‌الله دهه فجر امسال با صرف اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ریال 32 پروژه تولیدی و عمرانی در بخش کشاورزی استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود .

وی از کلنگ‌زنی هفت پروژه عمرانی در استان در کنار بهره‌برداری از پروژه‌ها در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: برای اجرای این تعداد پروژه نیز بیش از دو هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد که با اجرا و راه‌اندازی این پروژه‌ها تحولی جدی در بخش آب و خاک استان ایجاد خواهد شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در سطح شهرستان مشگین‌شهر نیز هفت پروژه تولیدی و اقتصادی در بخش کشاورزی اجرا شده که برای اجرای این طرح‌ها بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار صرف شده و تا پایان دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود .

وی با اشاره به کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی شبکه پایاب سد احمدبیگلوی مشگین‌شهر تصریح کرد: برای اجرای این پروژه که ادامه پروژه بهره‌برداری از آب‌های مرزی بوده 370 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است تا شاهد اجرایی شدن آن باشیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در اجرای این طرح اصلاح الگوی کشت مد نظر قرار گرفته تا از ارقامی برای کشت استفاده شود که با نیاز آبی کمتر محصولاتی با ارزش بالا کشت و تولید کنند، افزود: در اراضی پایاب این سد 50 درصد محصولات بهاره و 50 درصد پاییزه کشت خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار