سعید نجاتی: جشنواره جهانی فیلم فجر نگاه خوبی به فیلم‌های کوتاه ایرانی و خارجی دارد

تهران (پانا) - سعید نجاتی فیلمساز عرصه فیلم کوتاه و مدرس دانشگاه سوره که تجربه حضور در هیات انتخاب و داوری جشنواره فیلم کوتاه تهران را داشته، حضور فیلم‌های کوتاه در جشنواره جهانی فیلم فجر را رفع تبعیض میان فیلم‌های کوتاه و فیلم‌های بلند سینمایی دانست.

کد مطلب: ۹۰۹۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سعید نجاتی:  جشنواره جهانی فیلم فجر نگاه خوبی به فیلم‌های کوتاه ایرانی و خارجی دارد

سعید نجاتی کارگردان فیلم کوتاه «صُراحی» که جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تجارب خود از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر به تدریج گام در راه جشنواره‌های بزرگ دنیا می‌گذارد و اگر به همین منوال پیش برویم در سال‌های آینده می‌توانیم یکی از جشنواره‌های خوب دنیا را برگزار کنیم. من در جشنواره‌های زیادی در دنیا حضور داشتم، به واقع جشنواره جهانی فیلم فجر از لحاظ برگزاری جزو جشنواره‌های خوب دنیاست.
وی افزود: با وجود تحریم‌ها و محرومیت‌هایی که داشتیم، طی این سال‌ها جشنواره خوبی را در ایران برگزار کردیم که از لحاظ اجرایی در سطح بالایی قرار دارد. محدودیت‌ها و قوانینی در کشور ما وجود دارد و هر فیلمی اجازه حضور در این جشنواره را پیدا نمی‌کند؛ با این حال شاهدیم که هر ساله فیلم‌های بسیار خوبی که جوایز زیادی از جشنواره‌های بزرگ دنیا دریافت کرده‌اند، در این جشنواره حضور دارند.
مدرس دانشگاه سوره در ادامه بیان کرد: جشنواره جهانی فیلم فجر نگاه خوبی به فیلم‌ها و فیلمسازان کوتاه ایرانی و خارجی داشته است و هیچگونه تبعیضی بین اکران فیلم‌های کوتاه و فیلم‌های بلند سینمایی قائل نشده است. خوشبختانه شاهدیم که در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم‌های بسیار خوب خارجی و داخلی در جشنواره حضور دارند و استقبال خوبی هم از طرف مخاطبان از فیلم‌های کوتاه به عمل آمده است. تمامی فیلم‌های کوتاه با سالن پر اکران شده است و حتی بسیاری از علاقه‌مندان موفق به حضور در سالن برای دیدن فیلم‌ها نشدند.
این کارگردان اظهار کرد: بخش بازار یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر جشنواره استاندارد است، خوشبختانه در این سال‌ها شاهدیم که بخش بازار در جشنواره جهانی فیلم فجر رونق خوبی داشته و فیلم‌هایی از سینمای ایران توانسته‌اند از طریق بازار جشنواره جهانی فیلم فجر در جشنواره‌های دیگری از دنیا حضور پیدا کنند.
وی با بیان اینکه حضور در بازارهای جهانی می‌تواند به نحوه فیلمسازی و دیدگاه جهانی یک فیلمساز کمک کند، گفت: امیدوارم پس از اتمام هر ساله جشنواره آماری ارائه شود تا بدانیم که چند فیلم از بخش بازار این جشنواره موفق به جذب سرمایه خارجی و حضور در جشنواره‌های دنیا شده‌اند.
نجاتی در پایان ضمن تاکید بر لزوم برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر بیان کرد: یکی از دلایل موفقیت جشنواره جهانی فیلم فجر ثبات در مدیریت آن است، شاهدیم که جشنواره‌هایی موفق در دنیا وجود دارند که 40 سال است با یک دبیر کار می‌کنند، اما متاسفانه در کشور ما به محض تغییر مدیران دولتی، دبیرها هم تغییر می‌کنند و ساز و کار جشنواره‌ها به کل از بین می‌رود که این تغییرات به هیچ وجه به نفع سینمای ما نیست.
سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار