در گفت و گو با پانا

بروس لی : فیلم اصغر فرهادی خیلی گران بود

تهیه‌کننده کره‌ای: آشنایی من با سینمای ایران به «بچه های آسمان» مجید مجیدی بر می گردد

تهران (پانا) - «بروس لی» تهیه کننده و پخش کننده فیلم از کشور کره جنوبی از میهمانان جشنواره جهانی فیلم فجر است که در بازار فیلم جشنواره در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار پانا از برنامه های سفرش به ایران و حضور در جشنواره فیلم فجر می‌گوید.

کد مطلب: ۹۰۹۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بروس لی : فیلم اصغر فرهادی خیلی گران بود

امروز در بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشتید. علاقه‌مند به چه ژانری از فیلم یا سریال تلویزیونی هستید؟

من فقط در زمینه فیلم سینمایی کار می‌کنم و به هیچ وجه به محصولات تلویزیونی علاقه‌مند نیستم. ما به دنبال انتخاب و خرید فیلم برای نمایش در سالن‌های سینمای کشور کره هستیم که شامل همه ژانرها می‌شود؛ فیلم‌های درام یا اکشن، تریلر یا ترسناک می‌تواند جزو انتخاب ما باشد.

از ایران و سینمای ایران چقدر می‌دانید؟

این سفر دوم من به ایران است. سفر نخست هفت سال پیش و در ایام همین جشنواره فجر بود. البته تا جایی که یادم هست محل جشنواره ساختمان دیگری بود. آنچه از سینمای ایران می‌دانم شاید چندان نباشد. ده سال پیش با فیلم «بچه های آسمان» مجید مجیدی با سینمای ایران آشنا شدم. و این سال‌ها هم فیلم‌های اصغر فرهادی توجهم را به سینمای ایران جلب کرد.

از فیلم های فرهادی کدام را تماشا کردید؟

فکر میکنم همه فیلم هایش را دیدم. «نادر و سیمین»، «فروشنده» و این آخری با بازی پنه لوپه کروز که در اروپا تهیه شد...

همه می‌دانند

بله «همه می‌دانند». حتی با «ممنتو فیلم» کمپانی توزیع‌کننده فرانسوی آن هم برای خرید فیلم وارد مذاکره شدیم؛ ولی نتوانستیم به توافق برسیم. قیمت خیلی بالا بود و نشد که بخریم.

از فیلم‌هایی که در بازار جشنواره دیدن کردید چطور؟ آیا توجه‌تان به فیلم خاصی جلب شد؟

من همین امروز صبح به تهران رسیدم. یک سری فیلم معرفی شدند که به نظرم جالب آمدند؛ ولی باید فیلم را تماشا کنم تا بتوانم تصمیم بگیرم.

در کشوری مثل کره جنوبی که خود صاحب یکی از قوی‌‎ترین صنایع سینما در دنیاست، فیلم ایرانی چه جایگاهی دارد و استقبال مردم از آثار فیلمسازان ایرانی چگونه است؟

بله همانطور که اشاره کردید سینمای کره جنوبی در جایگاه بالایی در دنیا قرار دارد و امروز محصولات تلویزیونی و سینمایی کره در همه کشورها شناخته شده‌اند و تماشاگر دارند. مردم کره البته علاقه‌مند به سینمای دیگر کشورها خصوصا غرب و آمریکا هستند. ولی مخاطبان حرفه‌ای سینما علاقه دارند آثار فیلمسازان کشورهای دیگر ازجمله ایران را ببینند و من فکر می‌کنم ایرانی ها کم‌کم جایگاه خوبی در صنعت سینما به دست می‌آورند.

چه خاطره‌ای از این سفر و حضور در جشنواره فیلم ایران بیش از هرچیز در یاد و خاطرتان خواهد ماند؟

مهربانی و مهمان‌نوازی مردم ایران همیشه مثال‌زدنی است. چه در نخستین سفرم به کشور شما و چه همین ساعاتی که از حضورم در تهران گذشته است، خودم را میان مردمانی دیدم که برایم غریبه نبودند و مهربانی‌شان زیباترین بخش سفرم به شمار می‌رود.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار