بیش از 37000 بازرسی و پایش بازار کالاو خدمات در استان فارس

شیراز (پانا) - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در طول طرح نظارتی ویژه نوروز سال 1398، بیش از 37000 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان فارس بمنظور پایش بازار کالاو خدمات در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام گرفته است.

کد مطلب: ۹۰۸۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از  37000 بازرسی  و پایش بازار کالاو خدمات در استان فارس

فریبرز رضا زاده با اشاره به گشت های مشترک بازرسی در سطح استان اضافه کرد: از ابتدای این طرح بیش از 300 مورد گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی برای نظارت وبازرسی واحدهای صنفی وتولیدی در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان توسط تیم نظارتی در سطح استان انجام تا ضمن آرامش بر بازار خرید و فروش سایر مسایل بهداشتی ، قیمت و ... تحت کنترل و نظارت بر رعایت اصل قانون تولید ، توزیع و تجارت باشد.

رضازاده افزود: در راستا ی این نظارت وبازرسیهای نوروزی 3300 فقره پرونده تخلف به ارزش 40 میلیارد ریال برای واحدهای متخلف در استان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی عنوان کرد: تعداد 924 مورد گزارش در بخش ستاد خبری رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان در نوروز 98 رسیده است که پس از نتایج بازرسی‌های بعمل آمده تعداد 396 مورد بعنوان متخلف صنفی شناسایی و برخورد قانونی انجام شد.

رضا زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته ازسوی این سازمان تصریح کرد: در طول سال و بالاخص مناسبتها و ایام خاص از جمله ماه مبارک رمضان و فصل بازگشایی مدارس و ... بازرسی روزانه از سطح عرضه کالا و خدمات، گشت های مشترک بازرسی با حضور دستگاههای نظارتی مرتبط، رسیدگی و بررسی به شکایات مردمی از جمله فعالیت هایی هستند که در راستای جلوگیری از عدم رعایت حقوق مصرف کنندگان انجام می پذیرد.

مهندس رضا زاده تصریح کرد : معاونت نظارت بازرسی و حمایت ازحقوق مصرف کننده سازمان با جدیت هر چه تمام و با استفاده از گشت های مشترک ، بازرسی روزانه از بازار، پایش قیمت ها، سامانه دریافت شکایات مردمی،استفاده از بازرسان افتخاری، تشکیل جلسات مختلف با دستگاههای اجرایی مرتبط و غیره در تلاش است تا برخی از مشکلات موجود در بازاررا مرتفع و آرامش نسبی را برای مصرف کنندگان کالا و خدمات فراهم سازد.

سرپرست سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان فارس از شهروندان گرامی خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و ... را بصورت حضوری یا تلفنی از طریق شماره تلفن 124 واحد رسیدگی به شکایات مردمی گزارش نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار