برگزاری کارگاه آموزشی سلامت، تغذیه و امداد در پاکدشت

پاکدشت(پانا)- به مناسبت اعیاد شعبانیه فرمانداری شهرستان پاکدشت کارگاه آموزشی سلامت، تغذیه و امداد را با هدف ارتقاء سلامت جوانان ویژه بانوان با حضور مشاورین امور بانوان و جوانان در سالن اجتماعات ۹دی فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۸۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی سلامت، تغذیه و امداد در پاکدشت

حسین شیرازی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پاکدشت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بر لزوم امداد رسانی به مردم استان لرستان ونیز سایر استان‌های سیل زده در چنین شرایط بحرانی به عنوان مهم‌ترین وظیفه انسانی تمام هموطنان تاکید کرد.

او افزود: محموله کمک‌های ارگان‌های دولتی شهرستان که شامل ادوات و ماشین آلات سنگین همچون بیل مکانیکی، لودر، بولدزر بوده، از طریق مسئول بازرسی، معاونت خدمات شهری، به‌زودی به‌دست مردم سیل زده استان لرستان می‌رسد.

او بیان کرد: با باز شدن دریچه های سد ماملو، پس از سال‌ها آب وارد مسیل رودخانه جاجرود در حوزه این شهرستان شد. حجم زیادی از این آب در بین راه و در معدن کریمی و مخازن چهل چشمه پاکدشت ذخیره شده و کمتر از 10 متر مکعب آب به قرچک می رسد از این رو نگرانی خاصی در احتمال جاری شدن سیلاب در مناطق پائین دستی قرچک وجود ندارد.

شیرازی از اهمیت تغذیه در قشر جوان خصوصا بانوان گفت و همچنین تامین غذای سالم و کافی به شیوه قابل قبول اجتماعی، توان اقتصادی خانواده برای تامین غذا و انتخاب غذا مبتنی بر دانش و فرهنگ صحیح را سه بعد کلیدی امنیت غذایی جامعه عنوان کرد.

او افزود: پیاده روی در کنترل فشار خون، استرس، قند خون موثر است و باید برای تشویق خود گام شمار داشته باشید و روزانه میزان و قدم های آن را بیشتر کنید.

مهین بختیاری مشاور امور بانوان فرمانداری در ادامه جلسه گفت: بشردرطول تاریخ همیشه توجّه زیادی به سلامتی و داشتن بدنی آماده داشته و دستیابی به آمادگی جسمانی را بدون حضور تغذیه مطلوب میسر ندانسته است و چه بسیار افرادی که در اثر سوءتغذیه و تغذیه نامناسب به دام مرگ افتادند.

زهرا شیخی مشاور امور جوانان نیز تاکید کرد: با زیاد شدن غذاهای صنعتی و عوامل ایجاد کننده مختلف بیماری‌های مختلف در دنیای امروز،و در نتیجه زیاد شدن مرگ و میر در قرن حاضر، بشربه فکر بنیادی کردن علم تغذیه افتاد و بدین ترتیب تغذیه به عنوان علمی مستقل و تازه تأسیس به دانشگاه‌ها راه یافت که مهم شمردن آن،نقطه اوج این علم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار