مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری خبر داد؛

تخصیص ۱۰۰ درصد سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان

قزوین (پانا) - صدیقه ربیعی، مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری از اختصاص ۱۰۰ درصد سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان در کارگروه اشتغال استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۸۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ۱۰۰ درصد سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،صدیقه ربیعی، مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری از اختصاص ۱۰۰ درصد سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان در کارگروه اشتغال استان خبر داد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰درصد تسهیلات مشاغل خانگی به حوزه بانوان اختصاص پیدا کرد و امسال به ۱۰۰درصد افزایش یافت گفت: تسهیلات اشتغال زایی با هدف ایجاد فرصت های شغلی و رونق تولید به متقاضیان واجد شرایط داده می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اظهار کرد: مسئله اشتغال برای زنان ایرانی بسیار مهم است و باید برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام شود.

ربیعی یادآورشد: باتسهیلاتی که دولت از صندوق توسعه ملی تهیه کرده تحولات خوبی در زمینه رشد وایجاد فرصت های جدید برای اشتغال زنان ایجادشده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: دولت به منظور توان افزایی زنان، ایجاد کسب و کارهای جدید و مهارت افزایی کارهای خوبی انجام داده است.

ربیعی عنوان کرد: براساس آمارهای ارائه‌شده، رقمی بین ١٠ تا حداکثر ١۵ درصد از تولید ناخالص داخلی در کشور به فعالیت کسب‌وکارهای خرد و مشاغل خانگی و عمدتا در حوزه‌های فرهنگی، هنری، صنایع دستی، تجارت الکترونیک و تولیدی‌های کوچک اختصاص دارد.

وی بیان کرد: با اختصاص صددرصد تسهیلات به مشاغل خانگی، گام بزرگی در راستای ایجاد اشتغال مد نظر دولت در سال رونق تولید برداشته می شود.

ربیعی افزود: به منظور بهره مندی از این تسهیلات، مهارت و دانش و شناسایی بازار هدف توسط متقاضیان مشاغل خانگی ضروری است.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری با تاکید بر اینکه نگرش ها در خصوص مشاغل خانگی باید تغییر کند گفت: مشاغل خانگی صرفا مشاغل سنتی نیست، بلکه مشاغل خانگی در حوزه خدمات از لحاظ درآمدزایی قابل توجه هستند وبا گسترش و رشد فناوری ها، مشاغل خانگی با تحولات چشمگیری همراه هستند.

ربیعی بیان کرد: فعالیتهای مشاغل خانگی موجب پایداری شغل و درآمد مناسب خواهد بود همچنین ایجاد اشتغال برای بانوان به انسجام خانواده و اقتصاد ملی و خانوار کمک بسیاری می کند.

وی اظهار کرد: اشتغال به مشاغل خانگی به کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش مهارت های زندگی زنان و داشتن زندگی موفق کمک و آنان را از آسیب های اجتماعی دور می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار