برگزاری جشن بزرگ منتظران حضرت مهدی( عج) در اردبیل

اردبیل (پانا) - بمناسبت فرا رسیدن ایام ولادت حضرت ولی عصر(عج) و نیمه شعبان جشن بزرگ منتظران مهدی (عج) با همکاری موسسه بنیاد مهدویت اردبیل و اداره کل آموزش و پرورش استان در مهدیه اردبیل برگزارشد.

کد مطلب: ۹۰۷۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن بزرگ منتظران حضرت مهدی( عج) در اردبیل

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش اردبیل در حاشیه این جشن بزرگ اظهار داشت: بیش از 500 نفر از دانش اموزان مقطع ابتدایی و دوره اول متوسطه در این جشن بزرگ و مهدویت شرکت کردند .

سید غلامحسن خلیلی موسوی با اشاره به اینکه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن ،عترت و نماز دانش آموزان استان در 29 و 30 فروردین ماه به میزبانی شهرستان نیر برگزار می شود افزود: نزدیک به 1800 نفر دانش آموز از سراسر استان در تمامی مقاطع تحصیلی در این دوره از مسابقات قرانی حضوردارند.

او با بیان اینکه قرآن مایه برکت و نزول رحمت واسعه الهی است، اظهار داشت: اجرای این مسابقات در منطقه نیر یک رویداد فرهنگی است و حضور چشمگیر دانش آموزان در این رویداد فرهنگی علاوه بر تعمیق و تقویت باورها می تواند جلوی خیلی از آسیب های اجتماعی را بگیرد، چرا که قرآن قلب آدمی را صیقل داده و همیشه ارتباط انسان با خدا را تقویت می کند.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: قلبی که قرآنی و در سایه الطاف الهی و اهل بیت باشد، در راستای رضایت خدا حرکت می کند و همیشه خداوند را حاضر و شاهد اعمال خود می بیند.

خلیلی موسوی ضمن تقدیر از همت و عزم عمومی مجموعه آموزش و پرورش شهرستان و مسئولین اظهار امیدواری کرد که سطح مسابقات در شأن قرآن و عظمت قرآنی برگزار شود .

او با اشاره به اثر گذاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان استان در پویایی فرهنگیان علاقمند به برنامه های دینی، این برنامه را گامی اساسی در جهت شناسایی استعدادهای ناب قرآنی و نیز پژوهشگر در سطح همکاران دانسته و آن را بهترین شیوه جهت افزایش بهره وری همکاران فرهنگی در سطح مدارس عنوان کرد.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش استان تعداد همکاران شرکت کننده در این مرحله را 180 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: برگزاری 4 رشته قرائت قرآن، حفظ 10جزء قرآن ، حفظ کل و نهج البلاغه به صورت حضوری و اجرای الگوی برتر تدریس احکام نماز در این مرحله به صورت غیر حضوری خواهد بود که داوری آن با بررسی طرح درس ارسالی توسط همکار شرکت کننده خواهد بود،این مسابقات در 5 اردیبهشت ماه به میزبانی ناحیه 2 اردبیل برگزار خواهد شد.

خلیلی موسوی با اذعان به اینکه مسابقات هفتگی درس هایی از قرآن که شامل سلسه سخنرانی های حجت الاسلام و المسلمین قرائتی می باشد، خاطر نشان ساخت: این مسابقات در سالتحصیلی98 ـ 97 نیز در مدارس متوسطه دوره اول و دوم نواحی و مناطق استان برگزار شد و مرحله نهایی این مسابقات در 26 فروردین ماه همزمان با سراسر کشور در مناطق و نواحی استان به صورت متمرکز برگزار خواهد شد .

او با قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در برگزاری این جشن بزرگ گفت: امیدواریم با همکاری سایر موسسات مذهبی و مهدوی بتوانیم دانش اموزان و نسل جدید جامعه را باسیره ائمه اطهار(ع) آشنا کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار