رقابت نوجوانان شهر تهران در جشنواره خوارزمی

تهران(پانا) - جشنواره نوجوان خوارزمی برای دانش آموزان متوسطه دور اول در شش محور فعالیت های آزمایشگاهی، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، دست سازه ها و پژوهش و بازارچه های کارآفرینی در دبیرستان البرز در حال برگزاری است و تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد.

کد مطلب: ۹۰۷۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
رقابت نوجوانان شهر تهران در جشنواره خوارزمی

جشنواره نوجوان خوارزمی در مرحله استانی در دبیرستان البرز برگزار می شود.
قربانی، رییس اداره آموزش دوره اول متوسطه شهر تهران در گفتگو با پانا می گوید: جشنواره نوجوان خوارزمی یک برنامه وزارتی است که به چند سطح مدرسه، منطقه و استانی و کشوری تقسیم می شود. آنچه اکنون در دبیرستان البرز در حال برگزاری است مرحله استانی است و البته منطقه 6 تهران دبیرخانه است.
وی با اشاره به اینکه دو مدرسه نمونه دولتی حضرت نرجس و دبیرستان البرزبرای برگزاری مرحله اجرا انتخاب شده اند، افزود: در حال حاضر مرحله استانی را شروع کرده ایم که از 24 فروردین آغاز شده و تا 15 اردیبهشت هم ادامه دارد.

قربانی در ارتباط با محورهای برگزاری این جشنواره می گوید: این جشنواره برای دانش آموزان متوسطه دور اول شش محور دارد که عبارتند از: فعالیت های آزمایشگاهی، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، دست سازه ها و پژوهش و بازارچه های کارآفرینی.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را فرصتی برای بروز استعدادها و توانمندی های دانش آموزان متوسطه دور اول می داند و می افزاید: این نوع جشنواره ها بستری است که هم موقعیت جدید یادگیری برای دانش آموز ایجاد می شود و هم دانش آموزان می توانند در قالب یک مسابقه استعدادها و توانایی های خود را بروز دهند و شکوفایی آن را ببینند.
رییس اداره آموزش دوره اول متوسطه شهر تهران می گوید: از هر محور سه تیم انتخاب شده اند که در مرحله استانی با هم به رقابت پرداخته اند و در نهایت یک تیم یا یک اثر از هر استان به مرحله کشوری راه پیدا می کند.
وی با اشاره به میزبانی استان اصفهان برای مرحله کشوری در ارتباط با تاریخ اعلام نتایج می گوید: سعی می شود تاریخ نتایج مرحله استانی تا ده روز پس از اتمام برگزاری مسابقات یعنی، خردادماه اعلام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار