کارشناس مسئول متوسطه اداره آموزش و پرورش چهاردانگه : جشنواره نوجوان خوارزمی جستارورزی علمی دانش آموزان دوره اول متوسطه است

چهاردانگه (پانا) - پنجمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی محور ادبیات فارسی و با رویکرد کارآفرینی در آموزشگاه دخترانه مکتب الزهرا (س)چهاردانگه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۰۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
کارشناس مسئول متوسطه اداره آموزش و پرورش چهاردانگه : جشنواره نوجوان خوارزمی جستارورزی علمی دانش آموزان دوره اول متوسطه است

حسین شهبازی، کارشناس مسئول متوسطه اداره آموزش و پرورش چهاردانگه در گفتگو با خبرنگار پانا شهرستان‌های استان تهران، گفت: ضرورت و اهمیت جشنواره خوارزمی تاکید اسناد فرادستی کشور و تحقیقات انجام شده در زمینه برگزاری رقابت‌های علمی و عملی جشنواره های دانش‌آموزی از جمله ضرورت‌های پرداختن به این مقوله است.

او در ادامه بیان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی جستار ورزی علمی ویژه‌دانش آموزان دوره اول متوسطه است که به آنها کمک می کند، دانش و فناوری را با زندگی و فرهنگ جامعه خویش مرتبط سازند.

شهبازی افزود: جشنواره علمی نوجوان خوارزمی با توجه به ماهیت هیجانی و اکتشافی خود، ضمن اینکه میل به یادگیری را در دانش آموزان تقویت می کند، به دلیل ماهیت فرایندی خود راه و روش یادگیری را نیز به او می آموزد.

کارشناس مسئول متوسطه اداره آموزش و پرورش چهاردانگه، اهداف جشنواره خوارزمی را در سه محور، ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان و کمک به فرایند هدایت تحصیلی آنان و ایجاد زمینه مناسب برای اجرای مطلوب برنامه درسی عنوان کرد.

او اظهار کرد: اصول حاکم بر جشنواره خوارزمی مشارکت حداکثری دانش آموزان، تقویت کار گروهی، پژوهش وکاوشگری، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی و پرهیز از رقابت‌های ناسالم تبعیت می‌کند.

شهبازی یادآور شد: در محور ادبیات فارسی در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم از میان دانش‌آموزان دو نفر را به عنوان برگزیده به مرحله‌ استانی اعزام می‌کنیم.

/خبرنگار: عسل ابوالقاسم/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار