معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

در دوره‌ی ابتدایی سنجش باید در فرایند آموزش حل شود

کرمانشاه (پانا) - ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست پرسش و پاسخ دبیرخانه کیفی توصیفی و در آنچه وی آن را کلینیک تخصصی آموزش ابتدایی می‌خواند گفت: در دوره‌ی ابتدایی سنجش باید در فرایند آموزش حل شود.

کد مطلب: ۹۰۷۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
در دوره‌ی ابتدایی سنجش باید در فرایند آموزش حل شود

فضلی معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان در این نشست که با حضور علیرضا فرهنگیان مدیر و عباسی معاون آموزش و پرورش ناحیه سه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ابراز همدردی با هم‌وطنان مناطق سیل‌زده ایران اسلامی و تشکر از دبیرخانه ارزشیابی کیفی، توصیفی با محوریت آموزش و پرورش ناحیه 3 و حضور سرگروه‌های آموزشی نواحی سه‌گانه شهر کرمانشاه، خاطرنشان کرد: امروز همدلی و هم‌احساسی در خصوص مسائل مختلف کشور امری ضروری است.

وی افزود: سرگروه‌های آموزشی فرایند یاددهی و یادگیری را با استفاده از توان و تخصص خود مورد بررسی قرار دهند و با استفاده از انواع ارزشیابی‌های آغازین، تشخیصی و تراکمی فرایند یاد‌دهی را هدایت کنند، زمینه شناسایی و بروز استعداد‌های نهفته دانش‌آموزان را پیدا و در جهت‌دهی به آن تلاش کنند.

فضلی خاطرنشان کرد: فضای کلاس‌های ما باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان با حضور در گروه‌های کوچک و تکالیف مهارت‌محور و برنامه درسی مبتنی بر بازی، زمینه شور اشتیاق و عشق دانش‌آموزان به درس و کلاس فراهم شود.

فضلی اظهار داشت: در دوره‌ی ابتدایی مغز‌هایی انباشته از دانش نیاز نداریم؛ بلکه کودکان عاشقی نیاز داریم که با عشق به یادگیری در مدرسه حضور یابند، بنابراین رسالت اصلی آموزش و پرورش به‌خصوص در دوره‌ی ابتدایی آماده کردن دانش‌آموزان و امید‌های فردای این سرزمین برای زندگی اجتماعی است. در اجتماع موفق باشند و در مقابل مسائل مختلف زندگی تصمیم بگیرند و موفق شوند که کلید اصلی این تفکر، دادن حس خودباوری به آنهاست.

وی در پاسخ به سوال سرگروه‌های آموزشی گفت: در ارزشیابی پایانی تراکمی ما باید میزان دسترسی به استانداردها و انتظارات را بسنجیم و حواسمان باشد سال تحصیلی از مهر تا مهر است و همه سال را دربرمی‌گیرد لذا باید برای دانش‌آموزانی که نیاز به فرصت و زمان بیشتری برای یاد گیری دارند، برنامه‌ریزی‌های لازم در تابستان صورت گیرد.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان تعلیم و تربیت را مسأله‌ای مهم دانست که با اعمال قدرت به سر انجام نمی‌رسد؛ اما با نفوذ در دل دانش‌آموزان و برقراری ارتباط می‌تواند زمینه بروز خلاقیت و استعدادهای آنها را فراهم آورد.

معاون آموزش ابتدایی استان در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: باید شرایط را آن‌گونه فراهم کنیم که معلم ما به راحتی به دانش‌آموزان کمک کند که چگونه یاد بگیرند، معلم آغازگر تحول آموزشی است و سرگروه‌های آموزشی در این راستا باید تسهیل‌کننده کار معلمان باشند و تجربیات مثبت خود و دیگران را به همدیگر منتقل نمایند.

وی سرگروه‌های آموزشی را به استفاده و کاربردی‌کردن این اصول ترغیب کرد و گفت: روانشناسان مطرح دنیا همگی با اصل گفتگو و گوش‌دادن به حرف همدیگر معتقدند، بنابراین نقش گروه‌های آموزشی در بالا بردن سطح اعتماد به نفس و خودباوری بسیار مهم است.

در پایان به بحث سنجش که با آموزش رابطه دو طرفه دارد پرداخته شد، انواع سنجش مورد بررسی و بحث قرار گرفت و همکاران شرکت‌کننده در این نشست به رد و بدل کردن دیدگاه‌های مختلف در خصوص سنجش پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار