معاون سیاسی وامنیتی استاندار ی آذربایجان شرقی:

آموزش در دوره ابتدایی از عمده ترین پارامترهای سنجش توسعه و پیشرفت کشورهاست

خبر کزاری پانا : معاون سیاسی وامنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت: آموزش در دوره ابتدایی از عمده ترین پارامترهای سنجش توسعه و پیشرفت کشورهاست.

کد مطلب: ۲۵۸۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر گزاری پانا سعید شبستری درگردهمائی مدیران کل آموزش و پرورش منطقه یک کشوری با بیان اینکه 40 درصد بیکاران جامعه را قشر تحصیل کرده تشکیل می دهد، گفت: فرار مغزها فقط خروج تحصیل کرده ها از کشور نیست، اینکه جوان نخبه و تحصیل کرده ما در کشور بماند و نتوانیم از ظرفیت آن استفاده کنیم نوعی فرار مغزهاست.

وی افزود:: بهترین زمان ایجاد زیرساخت های تربیتی مقطع ابتدائی می باشد و باید مسئولین آموزش و پرورش با ایجاد علاقه و انگیزه در معلمان مقطع ابتدائی باعث رغبت بیشتر این قشر زحمت کش در سرکلاس های درس شوند.چراکه آ موزش و پرورش به خصوص در دوره ابتدایی از عمده ترین پارامترهای سنجش توسعه و پیشرفت کشورهاست.

معاون سیاسی وامنیتی استاندار ی آذربایجان شرقی ادامه داد: خمیرمایه افراد در دوره ابتدایی شکل می گیرد و باید در کنار تعلیم مطالب درسی مهارت های اجتماعی و مشارکتی به دانش آموزان نیز آموزش داده شود.

وی گفت: برای داشتن کشوری سالم با جوانان آینده ساز و مقابله با آسیب های اجتماعی باید از همان دوره ابتدایی نحوه تعاملات، ارتباطات و نه گفتن ها به کودکان آموزش داده شود.

شبستری در خصوص عملکرد آموزش و پرورش استان گفت : با وجودیکه آقای پاشائی مدت کمی است که در آموزش و پرورش استان حضور دارند ولی با خلاقیت و برنامه ریزی که بخرج داده اند باعث تحولات عظیمی در این دستگاه عریض و طویل شده اند که بسیاری از زیرساخت های آموزش و پرورش را ترمیم بطوریکه اثرات آنها در آینده انشاءالله نمایان خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار