در گفت و گو با پانا

راستانی، هنرمند عکاس در نمایشگاه «سیل مهربانی»: با همدلی هرچه‌بیشتر به یک ملت واحد نزدیک می‌شویم

تهران (پانا) - محسن راستانی، هنرمند عکاس حاضر در نمایشگاه «سیل مهربانی»، گفت: روزهای سختی را با همدلی باهم پشت سر گذاشتیم و در برابر ناملایمتی‌های روزگار که از هر سو ضربه‌ای می‌زند مقاومت کرده‌ایم.

کد مطلب: ۹۰۷۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
راستانی، هنرمند عکاس در نمایشگاه «سیل مهربانی»: با همدلی هرچه‌بیشتر به یک ملت واحد نزدیک می‌شویم

محسن راستانی، هنرمند عکاس حاضر در نمایشگاه «سیل مهربانی»، گفت: روزهای سختی را با همدلی باهم پشت سر گذاشتیم و در برابر ناملایمتی‌های روزگار که از هر سو ضربه‌ای می‌زند مقاومت کرده‌ایم.
محسن راستانی کارشناس رشته عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و به عنوان عکاس و مدرس رشته عکاسی فعالیت دارد. این هنرمند پرتلاش کشور با حضور خود در نمایشگاه «سیل مهربانی» و ارائه چند اثر از خود برای فروش و کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده کشور در مورد برپایی این نمایشگاه گفت: چنین وقایعی برای مردم ایران موضوع تازه‌ای نیست. چرا که ملت ایران همواره در رسیدگی به امور یاری‌رسانی به همدیگر کوشا بوده و سابقه خوبی از خود به جای گذاشته‌اند. وحدت و حفظ قوام اقوام ایرانی در این رویدادها ثابت شده است و راز این مهم در ایثار و فداکاری مردمی در حق همدیگر است.

راستانی افزود: من به عنوان یک هنرمند خودم را جای هر یک از مردم سیل‌زده کشورمان می‌گذارم. مردمی که به قول معروف آب از سرشان گذشته است و چیزی برای ادامه زندگی ندارند. مردمی که در سال‌های گذشته روزهای سختی را با همدلی باهم پشت سر گذاشتند و در برابر ناملایمتی‌های روزگار که از هر سو ضربه‌ای می‌زند مقاومت کرده‌اند.

وی با ابراز تاسف از شرایط پیش‌آمده برای هم‌وطنان‌مان در چند نقطه کشور گفت: مردم خانه‌هایشان را از دست داده‌اند. خانه برای مردم همان چیزی است که معماران تعریف می‌کنند. معماران خانه جایی می‌دانند که به آن برمی‌گردیم. حال تصور کنیم که جایی برای بازگشت نداشته باشیم. تصور کنیم که تجهیزات لازم زندگی را نداشته باشیم. در این حالت حتی آب برای خوردن هم پیدا نمی‌شود. به هر حال مردم برای مساعدت هم‌وطنان سیل‌زده خود دست به کار شده و اقداماتی را به هر نحو صورت داده‌اند. اما این کافی نیست و سازمان‌های مختلف اعم از فرهنگی و هنری هم باید پای کار بیایند. در این نمایشگاه شاهد برنامه‌ریزی و همکاری حوزه هنری به عنوان یک سازمان فرهنگی و هنری برای برپایی اقدامی جهت یاری رسانی به هموطنان سیل‌زده در برخی نقاط کشورمان هستیم.

راستانی در ادامه گفت: هنرمندان هنرهای تجسمی نیز با حضور خود در این نمایشگاه دست در دست هم گذاشته و برای فعالیت‌های مردمی تلاش می‌کنند. هرچند درآمدهای حاصل از فروش این آثار به هیچ عنوان کفاف ساخت کامل زندگی‌های مجدد آن‌ها را نمی‌دهد. اما حداقل کاری که می‌کند موجب انگیزه و آگاهی بیشتر دیگر اقشار جامعه به ویژه مسئولان منابع ملی می‌شود. منابعی که باید هرچه زودتر از سوی مسئولیت ذی‌ربط با مدیریت درست برای رسیدگی به مناطق سیل‌زده مصرف شود. منابعی که همیشه به پول نمی‌گویند. گاهی این منابع همت و اراده یک ملت است و گاهی هم مدیریت درست و علمی منابع و سرمایه یک ملت را می‌سازند. شاید اگر مدیریت درست پیش از آغاز این بارندگی‌های سیل‌آسا بود هموطنان زندگی‌هایی که با مشقت‌های فراوان ساخته‌اند را از دست نمی‌دادند.

قابل ذکر است، این نمایشگاه تا 30 فروردین ماه در گالری‌های خانه و خانه عکاسان و نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار