حضور 135 هزار دانش‌آموز فارس در طرح ملی شهاب

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش‌وپرورش فارس، یکی از مهمترین و سخت‌ترین اقدامات در راستای اجرای مطلوب طرح شهاب، را تغییر باور اولیا در مورد استعدادهای فرزندانشان دانست و افزود: خانواده‌ها باید به این باور برسند که فرزندانشان استعدادهای مختلفی دارند و طرح شهاب رشد دانش‌آموزان با هرنوع استعدادی را در نظر دارد.

کد مطلب: ۹۰۷۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
حضور 135 هزار دانش‌آموز فارس در طرح ملی شهاب

علی عسکر نجفی ادامه داد: شناسایی و کشف استعدادهای برتر دانش‌آموزان در قالب مدارس تیزهوشان غیرعلمی و غیرکارشناسی است که صدمات زیادی نیز به دانش‌آموزان و خانواده آنها وارد می‌کند و طرح ملی شهاب با درنظر گرفتن استعداد دانش‌آموزان در تمام زمینه‌ها فرصت مناسبی برای پرورش استعدادهای مختلف در دانش‌آموزان است.

مدیر کل آموزش‌ پرورش فارس با اشاره به سودجویی برخی از افراد از این روند غلط، گفت: آینده کشور در گرو تربیت انسان‌های توانمند در بستر آموزش‌و پرورش است و این سودجویی‌ها صدمات زیادی به بدنه جامعه وارد می‌کند.

او گفت: طرح شهاب یکی از برنامه‌های خوب در راستای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزان است که از سال 93 در آموزش‌وپرورش فارس آغاز شد و هم‌اکنون 32 منطقه آموزش‌وپرورش در سطح استان مجری این طرح هستند.

نجفی با انتقاد از روند اجرای این طرح در سطح استان، خطاب به روسای ادارات آموزش و پرورش مجری این طرح گفت: باید این موضوع را به صورت جدی پیگیری کرد و آن را در اولویت کاری قرار داد و لازمه آن شناخت مطلوب این طرح، تهیه سازوکارهای لازم و هماهنگی برای اجرای آن است.

او یکی از مهمترین و سخت‌ترین اقدامات در راستای اجرای مطلوب طرح شهاب در فارس را تغییر باور اولیا در مورد استعدادهای فرزندانشان عنوان کرد و گفت: اولیا به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در اجرای بهینه این برنامه، شناخت درستی از این طرح ندارند و لازم است با تلاش، زمینه تغییر نگرش آنها را در قالب کلاس‌های آموزش خانواده فراهم نمود.

رئیس اداره آموزش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش‌وپرورش فارس نیز گفت: شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی یک ضرورت در آموزش و پرورش است تا توانمندی و قابلیت‌های مختلف آینده‌سازان جامعه شناسایی و پرورش یابد و این مهم بر عهده معلمان در کلاس درس است.

کرامت‌الله شرفی با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح در سال تحصیلی 94-93 در ناحیه چهار شیراز، گفت: با توجه به روند پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح، در سال جاری 20 منطقه آموزش‌وپرورش به این طرح افزوده شدند و هم‌اکنون 135 هزار دانش‌آموز در 32 منطقه در سراسر استان فارس در این طرح شرکت دارند.

در سال تحصیلی جاری20 منطقه آموزش و پرورش فارس شامل، شهرستان های ارسنجان، اوز، بوانات، پاسارگاد، خرم‌بید، خشت‌وکمارج، درودزن، زرقان، سپیدان، سده، سروستان، ناحیه یک شیراز، فراشبند، فیروزآباد، قیرو کارزین، گراش، گله‌دار، ممسنی، مُهر و نی‌ریز، با جمعیتی بالغ بر 64 هزار دانش آموز به طرح ملی شهاب پیوستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار