معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

برنامه تعالی مدیریت مدرسه از سند تحول بنیادین سرچشمه می‌گیرد

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست برنامه تعالی مدیریت مدرسه گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه از سند تحول بنیادین سرچشمه می‌گیرد.

کد مطلب: ۹۰۶۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه تعالی مدیریت مدرسه از سند تحول بنیادین سرچشمه می‌گیرد

محمد رضا بسامی، معاون آموزش متوسطه استان در نشست برنامه تعالی مدیریت مدرسه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، اجرای برنامه‌های در راستای سند تحول بنیادین را امری ضروری دانست و افزود: طبق بخشنامه وزیر محترم آموزش و پرورش، برنامه تعالی مدیریت مدرسه از اقدامات اثرگذاری است که آموزش و پرورش جهت رسیدن به اهداف والای نظام تعلیم و تربیت طراحی کرده‌است.

وی افزود: مدرسه در سند تحول بنیادین ویژگی‌هایی بدین شرح دارد که برنامه‌ریزی توسط مدیر انجام می‌گیرد و در بخش نخست خودارزیابی را برعهده دارد و سپس نسبت به ارزیابی و نظارت بیرونی پاسخگو است. همچنین باید از ظرفیت‌های ذی‌نفعان در جهت رسیدن به وضعیت مطلوب بهره بگیرد.

بسامی بهبود و ارتقای کیفیت مدرسه را هدف اصلی برنامه تعالی عنوان کرد و افزود: تمام حوزه‌ها و بخش‌های آموزش و پرورش باید برای تحقق این هدف تلاش کنند و با هم‌فکری و همکاری، زمینه‌های رسیدن به نتایج مطلوب را فراهم سازند.

در ادامه‌ی این نشست، ماشاءالله پرواره، رییس اداره آموزش متوسطه اول استان به تشریح برنامه تعالی پرداخت و تاکید کرد: برنامه تعالی جنبه‌های مختلف از جمله: آموزشی، پرورشی، سلامت، تربیت بدنی و مدیریت اجرایی و اداری را پوشش می‌دهد و می‌توان آن را یک برنامه‌ی جامع در نظر گرفت.

وی افزود: در نظام آموزش و پرورش، نیازمند مدیریت سیستمی و قدرتمند هستیم و کیفیت در تعلیم و تربیت به سه عامل درون‌داد، فرآیند و برون‌داد وابسته است که این عوامل باعث می‌شود مدرسه به محلی برای نشاط دانش‌آموزان تبدیل شود.

پرواره، مدارس مجری برنامه تعالی را در سال 94 صد و سی و چهار مدرسه، سال 95 دویست و سی و نه مدرسه، سال 96 سیصد و بیست و هفت مدرسه، سال 97 چهارصد و پنجاه و شش مدرسه و سال 98 هفتصد و پنجاه و شش مدرسه عنوان کرد و گفت: جهت اجرای مطلوب برنامه تعالی 23264 نفر ساعت آموزش دوره‌ی ضمن خدمت تا کنون اجرا شده‌است.

رییس اداره آموزش متوسطه اول استان برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بازآموزی را امری ضروری دانست و افزود: برنامه‌های عملیاتی مدارس نیز صرفاً بر اساس چهارچوب ابلاغی در برنامه تعالی خواهد بود. همچنین ارزیابی در سطوح مختلف صورت می‌گیرد.

وی در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد باید از ظرفیت مدیران ممتاز کشوری به عنوان مشاور به منظور ارتقای کیفیت اجرایی برنامه تعالی مدیریت مدرسه استفاده کرد. علاوه بر این در پایان ارزیابی‌ها از مدارس حائز رتبه‌ی ممتاز و مدارسی که پیشرفت زیادی در این زمینه داشته‌اند، تقدیر می‌شود.

در ادامه‌ی این نشست تخصصی، ماشاءالله پروین، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، برنامه تعالی را یکی از اقدامات خوب آموزش و پرورش دانست و افزود: پیشرفت و پیشبرد مدرسه، هدف اصلی برنامه تعالی است و باید تمام برنامه‌ها در محور برنامه تعالی انجام شوند؛ زیرا از سال تحصیلی آینده، تمام مدارس تحت لوای این برنامه عمل می‌کنند.

وی فراهم‌نمودن زیرساخت و آموزش در جهت تعالی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: مدیران مدارس ملزم به اعتقاد به تعالی می‌شوند. همچنین برنامه‌هایی نظیر «بوم» نیز در راستای تقویت تعالی انجام می‌گیرد و مدارس در طرح تعالی رتبه‌بندی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار