در گفت‌وگو با پانا

رخشانی‌مهر: اقدام جهادی کرمانشاه را تا مهر ۹۹ در لرستان هم شاهد خواهیم بود

خرم‌آباد (پانا) - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اقدامات این سازمان در کوتاه، میان و بلندمدت برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده از سیل در استان لرستان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۰۶۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: اقدام جهادی کرمانشاه را تا مهر ۹۹ در لرستان هم شاهد خواهیم بود

مهرالله رخشانی‌مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا گفت: در دو روز گذشته به همراه همکاران خوبم سفری را برای بازید از مدارس سیل زده استان لرستان شروع کردیم و از مدارس سیل زده پلدختر بازدید کردیم و همینطور از مدارس کوهدشت، رودبار و رومشکان هم بازدید داشتیم. امروز هم انشاءالله جمع‌بندی سفر را خدمت وزیر ارائه می‌کنیم همینطور در ستاد بحران استان باید شرکت کنیم.

او ادامه داد: تعدادی از منازل مردم تخریب شده طبیعتاً مدارس ما هم تحت اثر آب دیدگی، آب خوردگی و آب گرفتگی قرار داشتند که در اثر این آب گرفتگی تعدادی مدارس را گِل و لای گرفته بود البته در بعضی از مدارس حجم گل و لای و آبگرفتگی خیلی بود بعضی هم کمتر، نکته‌ای که اکنون به چشم می‌خورد تلاش شبانه روزی همکارانمان در اداره کل آموزش و پرورش کل استان‌ها بود که خیلی از مدارس را نظافت و شست‌وشو کرده بودند. عمده آسیب‌ها هم که اتفاق افتاده بود از نوع تخریب دیوارها بعضاً در مدارس خیلی قدیمی است. عملاً هیچ مدرسه‌ای و هیچ مکان آموزشی ما در اثر این سیل تخریب نشده بود البته طبیعتا مدارسی که قبلا در لیست تخریب و بازسازی قرار داشتند این مدارس باید با توجه به اینکه آب خوردند تخریب و مجدداً ساخته شوند.

رییس سازمان نوسازی مدارس گفت: به هر حال عزم و اراده دولت، وزارت آموزش و پرورش و همه بر این است که انشاءالله هر چه سریعتر وضعیت مدارس ساماندهی شود، ما معتقدیم که آمدن دانش‌آموز به سرکلاس یعنی بازگشت شور و نشاط و اشتیاق به شهر و تلاش می‌کنیم که هر چه سریعتر این اتفاق بیافتد.

رخشانی‌مهر گفت: در کوتاه مدت باید تعدادی از کانکس‌ها را تهیه می‌کردیم، برآورد همکارانمان 100 کانکس بود که ما بیش از 100 کانکس را آماده کردیم که تا پایان هفته تحویل داده می‌شود. تاکنون هم بیش از 70 کانکس تحویل شده است، 5 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی اختصاص دادیم، 5 هزار میز و نیمکت هم خریداری شد که در انبارها موجود است تا انشاءالله در یک فرصت مناسب به مدارس توزیع کنیم.

او ادامه داد: در این میان بحث ساخت پژوه‌ها را داریم که طبیعتاً به کمک خیرین مدرسه‌ساز، اعتبارات ملی و همینطور اعتبار استانی نیاز است، من مطمئنم ما مشابه استان کرمانشاه یک کار جهادی را در استان لرستان هم رقم می‌زنیم، در استان کرمانشاه 78 مدرسه در اثر زلزله تخریب شد ولی ما 160 مدرسه و پروژه را استارت زدیم و مهر سال 1398 یعنی مهر سالجاری انشاءالله همه پروژهای نیمه تمام ما در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد و به اداره کل آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود، مشابه همین اتفاق را من فکر می‌کنم در مهر سال 1399 در لرستان هم شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار