وزیر فرهنگ: انقلاب اسلامی ادامه بعثت پیامبر است

تهران (پانا) - عباس صالحی در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تاکید کرد که انقلاب اسلامی ادامه بعثت پیامبر است که این اتفاق، یک اتفاق بزرگ است و همچنان تا دوره عصر قیامت حرکت می کند تا یک توسعه وسیع داشته باشد.

کد مطلب: ۹۰۶۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر فرهنگ: انقلاب اسلامی ادامه بعثت پیامبر است

سیدعباس صالحی در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: در ادبیات قرآنی انسان ۳ رستاخیز دارد که آشناترین آن رستاخیز پایانی قیامت کبری است.

او ادامه داد: در کنار این دو رستاخیز دیگر رستاخیز آغازین و میانی وجود دارد رستاخیز نخست همان است که قرآن یاد می کند و رستاخیز دوم بعثت پیامبر اکرم است.

صالحی گفت: تراکم معنوی و وجودی با بعثت انبیا در مرحله اول و در مرحله بلوغ انسانیت با بعثت ختمی مرتبت به یک گسترگی عظیم تبدیل شده است.

او ادامه داد: ویژگی بعثت پیامبر همراهی و همتایی انسان کامل است در بعثت انبیای گذشته کتاب در حاشیه بود و به مرور در مسیر نبوت حاضر می شد اما ویژگی این انفجار بزرگ نور این بود که انسان کامل و کتاب کامل پا به پای هم آمده اند و از همان آغاز بعثت کتاب آمد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ویژگی دیگر این دوره این است که این انفجار بزرگ نور جامعه سازی، تمدن سازی و انسان سازی را در برگرفته است و قرآن، انسان، جامعه و ساختار تمدن بزرگ را شکل داده است.

صالحی ادامه داد: انقلاب اسلامی ادامه بعثت پیامبر است که این اتفاق، یک اتفاق بزرگ است و همچنان تا دوره عصر قیامت حرکت می کند تا یک توسعه وسیع داشته باشد انقلاب اسلامی که اکنون در چهلمین سالگرد آن و گام دوم آن هستیم، پیوند وسیع و عمیقی با قرآن داشت و رهبران آن با قرآن آمیخته بود‌.

او افزود: انقلاب اسلامی بر پایه قرآن انقلاب اسلامی شد و در این چهل سال اتفاقات بسیار قابل توجهی در حوزه های مختلف قرآنی رخ داده و ده ها هزار حافظ کل قرآن، ده ها دانشگاه قرآنی و هزاران موسسات قرآنی پدید آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسابقات قرآنی ایران که به ایستگاه سی و ششم رسیده یکی از ابتکارات قرآنی است که پدید آمده است‌. مجموعه هزارن افراد باشگاه قرآنی را شکل داده است که می تواند پرچم دار فعالیت های قرآنی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار