اولین نشست ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی تشکیل شد

خبرگزاری پانا: اولین جلسه ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی با هدف برنامه ریزی مطلوب و بررسی دستورالعمل جدید 92 با حضور رییس اداره و کارشناسان تشکیل شد.

کد مطلب: ۹۰۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حسین نعمتی رئیس آموزش و پرورش استثنایی، گفت: اوقات فراغت بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان است كه چگونه گذراندن آن، می تواند باعث سلامت، رشد، كمال و ترقی فرد شود و هم می تواند موجب كندی حركت و یا انحراف و انحطاط شود.

وی با توجه به اهمیت قابل توجهی كه اوقات فراغت در سلامت جسم و روان و كسب مهارت های گوناگون و رشد وتعالی شخصیت دانش آموزان استثنایی دارد، اظهارداشت: اوقات فراغت بهترین و مناسب ترین فرصت برای برخورداری از برنامه و نظم در امور مختلف و پرهیز از آشفتگی و به هدر ندادن نیرو و انرژی و غلبه بر كاهلی و تنبلی است و برای دانش آموزان با نیاز های ویژه اهداف ویژه نظیر بالا بردن اعتماد به نفس، تمرین مهارت های احتمایی و شغلی و استمرار آموزشی دارد.

وی شعار امسال طرح اوقات فراغت استثنایی را هر آموزشگاه یک پایگاه و هر دانش آموز یک مهارت عنوان کرد و بر آموزش رشته های مهارتی نظیر باغبانی، گلخانه، معرق و قالی بافی تاکید کرد تا زمینه ساز استقلال شغلی و فردی در آینده شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: با هماهنگی و تعامل مثبت با سازمان تبلیغات، اوقاف ، کانون های مساجد ، هلال احمر و آموزش و پرورش مقرر شد دانش آموزان استثنایی به صورت رایگان در نزدیکترین پایگاه به محل زندگی خود ثبت نام کنند و برای الباقی نفرات نیز در مراکز آموزش استثنایی کلاس های اوقات فراغت در زمینه احکام، قران، رایانه، ورزش تشکیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار