محمود حجتی: ادعای آمریکا درباره تحریم نکردن بخش غذایی کشور، فریبکاری است

تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی ادعای مقام های آمریکایی را درباره اینکه تحریم شامل غذا نمی شود «فریبکاری» خواند و گفت: با همه امکانات و ابزارها، تحریم در همه بخش ها از جمله غذا اجرا شده است.

کد مطلب: ۹۰۵۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
محمود حجتی: ادعای آمریکا درباره تحریم نکردن بخش غذایی کشور، فریبکاری است

به گزارش تارنمای وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی امروز (دوشنبه) در گردهمایی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برای حمایت از رونق تولید و توسعه کشت دانه های روغنی، تصریح کرد: (مقام های آمریکا) با خروج یک طرفه از برجام، نگذاشتند ایران با پول نفت صادر شده، غذا تهیه کند.

حجتی ورود ایران به برجام را برای نشان دادن حسن نیت کشور ما به جامعه بین المللی ارزیابی کرد و ادامه داد: از طریق تحریم می خواهند ما را تسلیم خواسته های خود کنند.

وی افزود: برخی کشورها مانند آمریکا به دنبال حفظ سلطه خود بر ذخایر غذایی دنیا هستند؛ حتی اگر این کار به قیمت از بین رفتن محیط زیست باشد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره اهمیت خوداتکایی به غذا گفت: بعضی کشورها مانند ژاپن با وجود محدودیت هایی در زمینه خاک همچنان سعی می کنند غذایشان را خود تولید کنند.

«با توجه به ظرفیت و توانمندی کشور، عقل حکم می کند که نباید دست مان را به سوی دیگران دراز کنیم؛ همانگونه که کشورهای برخوردار از ذخایر فراوان که نسبت به ما وضع بهتری دارند، می خواهند خوداتکا باشند».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار