امام جمعه همدان خطاب به سرپرستان نشریات و خبرگزاری های استان:

من خیرخواه شما هستم شما نیز خیرخواه من باشید

همدان (پانا) - امام جمعه همدان در دیدار خود با اصحاب رسانه در ١٨ فروردین، تقارن سال جدید را با اعیاد شعبانیه به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد که در سال جدید مشکلات خبرنگاران حل و گله مندی آن ها کم شود.

کد مطلب: ۹۰۵۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
من خیرخواه شما هستم شما نیز خیرخواه من باشید

آیت الله شعبانی با بیان این که رسانه یک محرک قوی اجتماعی در عرصه های مختلف است گفت: رسانه نقش مربی گری دارد و می تواند فضای ذهنی جامعه را تعیین و فرهنگ و سنت را تغییر دهد.
نماینده ولی فقیه درهمدان ضمن تأکید برخواندن کتاب مغالطات گفت: صداقت شرط اصلی و اساسی در بازتاب خبری است ولی اغلب رسانه ها دچار مغلطه می شوند که این کار عمدی نیست اما جابه جایی و تغییر کلمات ممکن است بار معنایی که به مخاطب القا می کند را متفاوت سازد.
او با بیان این که گرایش سیاسی در رسانه ها اگر در حد اختلاف سلیقه باشد طبیعی است، تصریح کرد: اگر این گرایش ها افراطی باشد می تواند به رسانه آسیب جدی وارد کند.
آیت الله شعبانی با اشاره به این که رسانه ها و مطبوعات استان ولایت مدار هستند، گفت: رسانه های ما در تقابل با رسانه های معاند قرار گرفته اند و همان طور که دشمنان توسط رسانه جنگ روانی و شبیخون فرهنگی راه می اندازند ما نیز باید به وسیله رسانه ها با آن ها مقابله کنیم.
او با تأکید بر این که رسانه ها باید صدای مردم را فریاد زنند، گفت: رسانه باید صدای مردم را مطالبه گری کند و اگر این مطالبه گری ها روند منسجمی را طی کند می تواند در پیشرفت استان تأثیرگذار باشد بنابراین رسانه ها پل ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند که این پل باید دوطرفه باشد و به بهترین نحو مدیریت شود.
او با یادآوری این که توسعه استان امر بسیار مهمی است گفت: اقتصاد مقاومتی و راه کارهای آن در بحث توسعه استان باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و زیر ساخت های مبنایی توسعه در حوزه های مختلف باید در استان صورت پذیرد که اگراین مباحث زیر بنایی اتفاق نیفتد توسعه در عرصه های مختلف از جمله فرهنگ، سیاست، اقتصاد و حتی مطبوعات رخ نخواهد داد.
آیت الله شعبانی یکی از موارد دیگر را که در توسعه استان نقش دارد کنار گذاشتن حواشی عنوان کرد و گفت: استان همدان در بحث رسانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما گاهی در بعضی موارد حواشی برجسته تر از اصل موضوع می شود و اشتغالات ما در حواشی به قدری زیاد است که بحث اصلی فراموش می شود در نتیجه برای توسعه استان باید تنش ها کم شود و وحدت و هم دلی بین مردم افزایش یابد.
او با بیان این که در بحث رونق تولید کارگروه های اختصاصی در نظر گرفته شده و با وجود مشاوران متخصص در این حوزه، نباید صرفاً به آمار ارائه شده توجه کرد گفت: در این عرصه باید حامی بخش خصوصی در رونق تولید بود و از کارآفرینان و سرمایه گذاران حمایت کرد که رسانه ها و مطبوعات در این راستا نقش مؤثری خواهند داشت.
امام جمعه همدان در ادامه بحث حمایت از رسانه ها را نیازمند تفکر دانست و گفت: حمایت از رسانه ها باید عملیاتی و روند آن مطالعه و پیگیری شود.
آیت الله شعبانی عنوان کرد: من با جدیت رسانه ها را حمایت می کنم اما آن ها نیز باید توجه داشته باشند که در چارچوب قانون اساسی و ارزش های اسلامی عمل کنند و جایگاه نظام اسلامی را حفظ کنند.
نماینده ولی فقیه در استان در مورد ظرفیت جوانان و استفاده از توانمندی های آن ها گفت: در این خصوص قسمتی با عنوان مجمع جوانان طراحی شده است تا در آن از حضور جوانانی که صاحب فکر، اندیشه و ایده هستند بهره مند شویم و بنده از همه شما دعوت می کنم تا در قسمت مشاوره ها، کمیته های تخصصی و مجمع جوانان یاری گر ما باشید تا انشاالله شاهد کشف استعدادهای جوانان نخبه و استفاده از آن ها در توسعه استان باشیم.
آیت الله شعبانی از خبرنگاران خواست تا اگر نقدی به او دارند ابتدا با خودش در میان گذارند و در صورتی که اصلاح نشد آن را رسانه ای کنند.
او در پایان خطاب به خبرنگاران گفت من خیرخواه شما هستم، شما نیز خیرخواه من باشید چرا که این خیرخواهی دو طرفه باعث توسعه و تقویت بنیان های دینی، علمی و فرهنگی می شود.
مریم پیری، سحر چهاردولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار