برگزاری سومین جشنواره ادبی«بربال سیمرغ » درنیشابور

نیشابور (پانا ) - سومین دوره جشنواره ادبی روز ملی عطاربا عنوان « بربال سیمرغ » در بین کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی این شهر ستان توسط آموزش و پرورش نیشابور برگزار می شود

کد مطلب: ۹۰۵۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سومین جشنواره ادبی«بربال سیمرغ » درنیشابور

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیشابور اظهار کرد: برای سومین سال پیاپی آموزش و پرورش نیشابور همزمان با 25 فروردین سالروز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری جشنواره ادبی روز ملی عطاربا عنوان « بربال سیمرغ » راباهدف پاسداشت میراث ماندگار ومعنوی پیشینیان و آشنایی با مشاهیر وبزرگان علم وادب و اهمیت دادن به جایگاه شعر و ادب و فرهنگ و هنر وتوسعه مهارتهای زبان آموزی وگسترش دایره واژگان دانش آموزان توسط آموزش و پرورش نیشابور برگزارخواهدشد.

عباسعلی محمدی گفت: این مسابقات در دوره بنیادین آموزش ابتدایی در سه پایه چهارم ، پنجم وششم ازغزلیات عطار نیشابوری درتمامی مدارس سطح شهر وروستا برگزارمی شود که در روز22 فروردین 98 همزمان باسالروز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری حضور دانش آموزان در باغ وآرامگاه عطار جلوه زیبایی به این جشنواره خواهد بخشید.

وی خاطرنشان کرد: باید آشنایی دانش آموزان با شاعرا ن ونویسندگان در مدارس وخانواده ها را نهادینه کنیم تا منجر به توسعه مهارت های کتاب وکتابخوانی شود.

محمدی یادآورشد : نیشابور بزرگ مفتخر است که دوتن از بزرگان شعر وادب فارسی شیخ فرید الدین عطارنیشابوری و حکیم عمر خیام نیشابوری در این خطه هستند و همه ساله بزرگداشت ایشان برگزار می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیشابورتصریح کرد: همچنین از برگزیدگان نهایی سومین دوره جشنواره ادبی روز ملی عطاربا عنوان « بربال سیمرغ » که توسط آموزش و پرورش نیشابور در بین کلیه دانش آموزان دوره بنیادین آموزش ابتدایی این شهر برگزارگردیده و باحضور مسوولین تجلیل خواهد شد .

گفتنی است همه ساله نیز در 25 فروردین که در تقویم ملی کشور به نام روز ملی شیخ فرید الدین محمد عطار نیشابوری نامگذاری شده است ،همایش بزرگداشت در نیشابور و دیگر نقاط ایران و جهان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار