هفتمین جشنواره ادبی« چلّه‌ی چارانه» در نیشابوربرگزارشد

نیشابور (پانا ) - همزمان با بزرگداشت روز ملی حکیم خیام نیشابوری برای هفتمین سال جشنواره ادبی چلّه چارانه (حفظ و بیان مفاهیم رباعیات حکیم عمر خیام نیشابوری)با اهتمام آموزش و پرورش در نیشابور برگزارشد.

کد مطلب: ۹۱۶۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
هفتمین جشنواره ادبی« چلّه‌ی چارانه» در نیشابوربرگزارشد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیشابور اظهارکرد: با هدف آشنایی بهتر دانش آموزان با مفاخر و مشاهیر، احترام و حفظ میراث ماندگار پیشینیان ، پرورش هویت ملی ، هم گامی اولیا و مربیان با دانش آموزان و مشارکت آنان در طرح و برنامه ها ،تقویت و گسترش نشاط و شادابی ، پرورش هوش کلامی ، بهبود سواد خواندن و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان جشنواره چلّه چارانه (حفظ و بیان مفاهیم رباعیات حکیم عمر خیام نیشابوری)با اهتمام گروه های آموزش بنیادین ابتدایی آموزش و پرورش نیشابور برای هفتمین سال پیاپی در دبستان‌های نیشابور برگزارگردید.

عباسعلی محمدی گفت: 40رباعی خیام با مشورت کارشناسان مختلف بررسی و انتخاب شده که اجرای آن پس از ضبط و تکثیر بر روی سی دی برای خوانش صحیح در اختیار خانواده‌ها و معلمان قرار گرفته‌است .

وی خاطرنشان کرد:با شرکت دانش‌آموز دوره‌ی بنیادین آموزش ابتدایی (پایه اول تا سوم ) برگزار، که بیش از ده هزار نفر دانش آموز در مرحله مدرسه ای شرکت کردند و از این میان ، گروهی در مرحله پایانی جشنواره شرکت کردند.

محمدی بابیان اینکه « بررسی کنندگان شامل شاعران، کارشناسان ارشد ادبیات و معلمان ابتدایی هستند» .

وی یادآور شد: این جشنواره از سوی معاونت آموزش ابتدایی، کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی دوره ی بنیادین ابتدایی برای هفتمین سال پیاپی برنامه ریزی ودر حال اجراست.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش نیشابور تصریح کرد: انتظار ما این است که نیشابور در آینده به قطب ادبی بدل شود و در پایان این جشنواره دانش‌آموزان بتوانند مفاهیم کلی رباعیات را در حد دوره ابتدایی بیان کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار