برگزاری جلسه ستاد بحران شهرستان پلدختر لرستان

خرم آباد (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش لرستان و معاونین آموزش متوسطه ابتدایی و تربیت بدنی و برخی از روسای ادارات داخلی آموزش و پرورش لرستان جلسه ستاد بحران شهرستان پل دختر در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد .

کد مطلب: ۹۰۵۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه ستاد بحران شهرستان پلدختر لرستان

رضا زینی وند مقدم در این جلسه ضمن ابراز همدردی با خانواده فرهنگیان و دانش آموزان پلدختری گفت: حادثه سیل شهرستان پلدختر و معمولان حادثه ای تلخ و دردناک است. مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به بازدید از مدارس و خانه های فرهنگیان پلدختر اشاره کرد و گفت متاسفانه در برخی از نقاط آثاری از مدارس و خانه های مسکونی فرهنگیان باقی نمانده است.

زینی وند مقدم با اشاره به تعطیلی یک هفته ای مدارس مناطق سیل زده پلدختر و معمولان گفت : اولویت اول ما راه‌اندازی مدارس است و می‌کوشیم با فراهم کردن بستر مورد نیاز، دانش‌آموزان را در اسرع وقت به کلاس‌های درس بیاوریم .

وی اولویت دوم را لایروبی مدارسی که گل و لای در آنها رسوب کرده بیان کرد و گفت :تا زمان آماده شدن این گونه مدارس، با چند شیفته کردن سایر مدارس سالم می توان فضای آموزشی مورد نیاز را تامین کرد .

زینی وند مقدم برآورد خسارات وارده را ضروری دانست و گفت بعنوان اولویت سوم لازم است، آمار دقیقی از مدارس خسارت دیده و منازل فرهنگیان با مستندات لازم احصاء شود .

در این جلسه موضوع بازگشایی مدارس در اسرع وقت ،مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و با بررسی ظرفیت‌های موجود و احصاء آمار مدارس سالم و آسیب دیده مقرر شد ،دانشگاه پیام نور یک شیفت خود را در صورت امکان به صورت موقت به آموزش و پرورش اختصاص دهد. همچنین استفاده از سازه های پیش ساخته(ایگلو) و کانکس نیز از برنامه‌های پیش روی آموزش و پرورش شهرستان پلدختر است که برای مدارس روستایی ۲۰۰کانکس مورد نیاز است که بخشی از آن توسط استانهای مختلف تامین خواهد شد .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در خصوص تسهیلات اعطایی به فرهنگیان آسیب دیده از سیل و کمک های مالی، گفت: در این زمینه مذاکراتی با مقام عالی وزارت انجام شده و رایزنی‌هایی صورت گرفته است و قرار است کمک هایی به فرهنگیان اعمال شود .

گفتنی است در این جلسه آمار دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف مقاطع تحصیلی احصاء شد تا با همکاری وزارت متبوع کار چاپ کتب درسی و تهیه لوازم تحریر دانش آموزان آغاز شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار