قم آماده برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان

قم (پانا) - در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم بر تأمین زیرساخت‌های لازم برای برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان تأکید و از کمبود پارکینگ به‌عنوان معضل اصلی استان در مسجد مقدس جمکران خبر داده شد.

کد مطلب: ۹۰۵۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
قم آماده برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان

جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، دکتر بهرام سرمست استاندار، مرتضی حیدری فرماندار و جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در این جلسه، اظهار کرد: اولویت استان در نیمه شعبان حمل‌ونقل عمومی بین مسجد مقدس جمکران و هسته مرکزی شهر است.
محسن بهشتی با اشاره به احصاء نقاط ضعف استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: امسال تلاش می‌شود نقاط ضعف سال‌های گذشته از بین رفته و نقاط قوت نیز تقویت شود.
وی ادامه داد: خط ویژه‌ای برای تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خودروهای امدادی در نیمه شعبان امسال پیش‌بینی‌شده است.

ظرفیت‌های مردمی جشن‌های نیمه شعبان افزایش پیدا کند
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز در ادامه این جلسه، تأکید کرد: جلسات نیمه شعبان از اسفندماه سال گذشته به‌صورت مستمر با حضور کمیته‌های یازده‌گانه و کمیته نظارت برگزارشده است.
یونس عالی پور با اشاره به تأمین زیرساخت‌های خدمات‌رسانی در ایام نیمه شعبان ابراز کرد: برق موکب‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) با هماهنگی‌های صورت گرفته امسال بدون مشکلی خاصی تأمین‌شده است.
وی با تأکید برافزایش جنبه‌های مردمی نیمه شعبان اضافه کرد: از ظرفیت‌های مردمی برای برگزاری باشکوه مراسم نیمه شعبان باید به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در ادامه این جلسه، تأکید کرد: الگوی پیاده‌روی حماسی اربعین در نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم(ص) پیاده‌سازی می‌شود.
سید موسی حسینی کاشانی عنوان کرد: مردمی کردن پیاده‌روی نیمه شعبان از رویکردهای مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.افزایش برنامه‌های فرهنگی موکب‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) از رویکردهای مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد موکب داران نیمه شعبان غیربومی بوده که لازم است تا برنامه‌های فرهنگی و معرفتی بیشتری را برای موکب داران برگزار شود.
دبیر شورای ترافیک استان قم نیز در بخشی از این جلسه، گفت: تمام مجوزهای لازم برای عبور و مرور دستگاه‌های امدادرسان با هماهنگی صادر می‌شود.روشنایی اطراف پارکینگ‌ها و داخل پارکینگ‌ها از مشکلات اصلی مسجد مقدس جمکران در طول برگزاری جشن‌های نیمه شعبان است.
وحید مقدم ادامه داد: مسجد مقدس جمکران لازم است تا برای تأمین پارکینگ‌های موردنیاز، زمین‌های اطراف را تملک کرده و از بحران بیشتر پارکینگ جلوگیری به عمل آورد.مسیر اتوبوس‌رانی و خودروهای سواری در نیمه شعبان امسال باید تفکیک‌شده و از این طریق مانع از افزایش حجم بار ترافیکی در بلوار پیامبر اعظم شد.
استاندار قم نیز تصریح کرد: امینت شرط لازم تمام دستگاه‌هایی بوده که می‌خواهند خدماتی را در این ایام در مسجد مقدس جمکران و در سطح استان قم انجام دهند.
بهرام سرمست عنوان کرد: از امسال جنبه‌های مشارکتی استان‌های دیگر در برگزاری باشکوه مراسم نیمه شعبان بررسی‌شده و از ظرفیت‌های مردمی و دولتی شهرهای دیگر کشور استفاده حداکثری می‌شود.
وی با تأکید برافزایش جنبه‌های مردمی مراسم نیمه شعبان گفت: مردمی شدن مراسم نیمه شعبان مهم‌ترین مسئله‌ای بوده که امسال باید دنبال شود. دولتی شدن مراسم نیمه شعبان علاوه بر کاستن از جنبه‌های معنوی از عظمت و شکوه آن‌ها نیز می‌کاهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار