آخرین وضع جوی در عراق

خطر غرق 122 روستای عراق در سیلاب

تهران (پانا) -  با ادامه بارش‌های پراکنده، سه روستای مرزی عراق در استان میسان، در اثر سیلاب دچار آبگرفتگی کامل شد و همزمان مسئولان محلی از احتمال غرق 122 روستای دیگر خبر می‌دهند.

کد مطلب: ۹۰۵۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
خطر غرق 122 روستای عراق در سیلاب

به گزارش ایرنا، منابع محلی گزارش دادند روستاهای امیلحه، زویده و الشویطی شرقی در استان میسان در مجاورت استان‌های ایلام و خوزستان در اثر سیلاب به طور کامل دچار آبگرفتگی شد.
گزارش حاکی است: ساکنان این روستاها خانه های خود را ترک کردند و به مناطق امن رفتند.
نمایندگان استان میسان در پارلمان عراق نیز در بیانیه مشترک ضمن ابراز نگرانی از خسارت های وارده و ادامه خطرات سیلاب در استان، از دولت 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر خواستار رسیدگی به موضوع شدند.
سازمان امداد و نجات عراق برخی خانوارها را به کمک قایق به مناطق امن تر برد.
'صبری هاشم' فرمانده شهرستان المیمونه استان میسان پیشتر از تخلیه 200 خانه در نزدیک نهر العریض در جنوب غرب این استان خبر داده بود.
'حسن نصیف التمیمی' رئیس اتحادیه تعاونی های روستایی عراق نیز با صدور بیانیه ای روز جمعه هشدار داد که 122 روستا در استان میسان در خطر آبگرفتگی و غرق کامل در اثر سیلاب هستند.
وی از دولت و وزارتخانه مربوطه خواست نسبت به پیشگیری از این امر اقدام عاجل بعمل آورند.
سازمان هواشناسی عراق نیز در اطلاعیه ای نسبت به احتمال آبگرفتگی برخی مناطق مرزی در اثر سیلاب های ناشی از بارندگی‌های شدید روزهای اخیر در دو کشور ایران و عراق هشدار داده بود.
در پی بارش‌های اخیر در بغداد و حوضه بالادست وزارت منابع آب عراق در اطلاعیه به ساکنان پایتخت اطمینان داد که با توجه به وضعیت اطمینان بخش سدها، خطر طغیان رودخانه دجله و جاری شدن سیلاب بغداد را تهدید نمی کند.
این وزارتخانه در عین حال با اشاره به احتمال بالا آمدن تدریجی آب دجله به مراکز گردشگری در ساحل این رودخانه هشدار داد تدابیر احتیاطی لازم را در این خصوص به کار بندند.
وزارت منابع آب عراق همچنین با تاکید بر وضعیت عادی سد موصل و دیگر سدهای کشور به شایعه سازان در خصوص جاری شدن سیلاب های ویرانگر در مسیر رودخانه دجله هشدار داد.
بارش های شدید طی روزهای اخیر در عراق مناطق مختلفی این کشور بویژه را تحت تاثیر قرار داد و در برخی مناطق از جمله استان‌های سلیمانیه، واسط، موصل و دیاله با جاری شدن سیلاب همراه بود و چندین دهنده پل را ویران و چند جاده مواصلاتی را بست و تعدادی خانه را ویران کرد.
سازمان الحشد الشعبی نیز در اطلاعیه ای با اشاره به تشکیل یک کمیته عملیاتی در این سازمان از آمادگی برای مقابله با سیلاب در استان‌های جنوبی و خطر احتمالی برای مراکز صنعتی و نفتی خبر داد.
الحشد الشعبی در جریان باران های شدید هفته گذشته نیز یک بار دیگر با ایجاد آب بندها و خاکریزهای موقت مانع ورود سیلاب به میدان نفتی مجنون شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار