سیزدهم فروردین ، روز آشتی با طبیعت

مشهد (پانا) - طبق آیینی قدیمی در سیزدهمین روز فروردین هر سال که به روز طبیعت نامگذاری شده است ، مردم به طبیعت می روند و این روز را در دل پدیده های طبیعی خداوند سپری می کنند .

کد مطلب: ۹۰۴۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
سیزدهم فروردین ، روز آشتی با طبیعت

با نزدیک شدن به پایان ایام نوروز و فرا رسیدن سیزدهمین روز بهار 1398 ، مردم باری دیگر طعم خوش و دلپذیر هوای پاک و رفتن به دل طبیعت همراه خانواده خود را می چشند .

در این روز خیلی ها طبق آیینی کهن ، سیزده خود را با رفتن در آغوش طبیعت به در کردند و " سیزده به در" دیگری را در دفتر خاطرات زندگی خویش رقم زدند .

از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها و افراد سالخورده گرفته تا جوانان و نوجوانان و کودکان که امروز باری دیگر ، پوشیدن لباس گلدار بهار را با خنده ها و شادی های خود به طبیعت تبریک گفتند و نغمه خوش شروعی دیگر را در گوش زندگی زمزمه کردند .

آشتی با طبیعت ، قهر با آلودگی

در روز طبیعت ، خیلی ها هم دست به کار شده و با جمع آوری زباله ها باعث شدند که رنگ سبز چمن ها و رنگ آبی آسمان و آب ها ، شفاف تر به نظر برسد .

در این راستا ( به نقل از کانال شهرنگار ) یعقوبی قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد اظهار داشت : در روز سیزدهم فروردین ماه ، حدود سه هزار کیلو کیسه زباله در بوستان ها ، فضاهای سبز و آرامستان بهشت رضا (ع) بین مردم توزیع شد .

علاوه بر این ، ساعت سرویس دهی خطوط 1و 2 قطار شهری نیز در روز طبیعت افزایش یافت .

از دیگر خدمات شهرداری مشهد در این روز می توان به واحد های سیار و مستقر آتش نشانی در خیابان ها و اماکن اتراق مردم نیز اشاره کرد .

همه و همه دست به دست هم دادیم و روزی سرشار از شور و نشاط و یکدلی را در کنارهم رقم زدیم ؛ روزی سرشار از رایحه دلپذیر زندگی ، که در نخستین روزهای بهاری در شهر ها و دلهای مردم موج میزد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار