طبیعت را گرفتار نحسی زباله نکنید

رشت (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پسماند بزرگترین معضل زیست محیطی استان به شمار می رود که در حال تبدیل شدن به یک بحران است.

کد مطلب: ۹۰۴۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
طبیعت را گرفتار نحسی زباله نکنید

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار داشت : از همه عزیزان و کسانی که روز سیزده بدر برای استفاده از طبیعت زیبای گیلان وارد محیط های طبیعی ، پارک ها ،حاشیه ساحلی دریا و جنگل می شوند درخواست می کنیم از ریختن زباله و روشن کردن آتش در این مناطق خودداری کنند و پسماندهای تولیدی خود را با خود حمل و در زباله دان ها بریزند.
وی افزود: طبیعت گیلان در آغاز روزهای بهاری در حال شکفتن ،جوانه زدن و بسیار حساس است و باید از هر گونه آلودن و برخوردهای خشن با آن خودداری شود.
وی تصریح کرد: طبیعت متعلق به همه مردم و شهروندان است و ماموران محیط زیست به تنهایی قادر به کنترل آن بویژه در روز سیزده بدر نمی باشند و این مردم فرهیخته و طبیعت دوست هستند که باید بهترین حافظان محیط زیست در این زمینه باشند تا طبیعت سبز گیلان پاکیزه و تمیز باقی بماند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همکاران محیط زیست و یگان حفاظت محیط زیست گیلان در همه شهرستان های استان از بیست و پنجم اسفند 97 تا 20فروردین 98 در ایام نوروز آماده باش هستند و در کلیه عرصه ها حضور دارند و علاوه بر تشویق و ترغیب گردشگران در رعایت مسایل محیط زیستی ، اگر هم با مواردی از تخریب و یا آلوده کردن طبیعت مواجه شوند نسبت به آن برخورد خواهند کرد.
وی اظهارداشت: روزانه دوهزار و 500 تن زباله در گیلان تولید می شود که در ایام تعطیلات به سه هزارتن در روز افزایش می یابد و در روز سیزده بدر بخشی از زباله ها توسط افراد ناآگاه و بی توجه در دامان طبیعت رها می شود.
وی یادآوردشد:برای بهبود وضعیت زباله در استان گیلان باید مدیریت ریشه ای در مباحث زیست محیطی در حوزه پسماند اعمال شود و ایجاد مراکز بازیافت ،تفکیک و تبدیل زباله به انرژی سوخت و یا سوخت داشته باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار