یک میلیون نفر از جاذبه ‌های سمنان بازدید کردند

سمنان (پانا) - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نزدیک به یک میلیون نفر از بیست و هفتم اسفند ماه 97 تا ١٠ فروردین جاری، از جاذبه های این استان بازدید کردند.

کد مطلب: ۹۰۴۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
یک میلیون نفر از جاذبه ‌های سمنان بازدید کردند

مهدی جمال، به خبرنگاران اظهار داشت: آمار نشان دهنده افزایش پنج درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته است.

وی ادامه داد: از بیست و هفتم اسفندماه سال گذشته تا دهم فروردین امسال اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان 25 درصد افزایش یافت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، با بیان اینکه میزان اقامت نوروزی در استان سمنان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود: در مدت مذکور، 403 هزار و 375 مسافر نوروزی در این استان اقامت کردند.

جمال تصریح کرد: بیشترین میزان اقامت در استان سمنان مربوط به زائرسراها، مدرسه ها و اقامتگاه های موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی بوده است.

وی بیان کرد: یک هزار و ٣١٩ مورد نظارت از مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری استان سمنان در روزهای ابتدای امسال به منظور بررسی ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران انجام شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خاطرنشان کرد: در نظارت و بررسی های انجام شده از مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری سه مورد تشویق، یک مورد تذکر و یک مورد اخطار کتبی صادر شده است.

به گزارش پانا، استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تاکنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.

در استان سمنان، 60 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری در منطقه روستایی سمنان احداث شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار